Prinsessen Startet 29.April.2008 Del på Facebook Startet 29.April.2008 Hei, jeg trenger råd. Septikkpumpensmotor går, men den tømmer ikke tanken Jeg har en Jabsco septikkpumpe som jeg nå har åpnet og gått i gjennon to ganger uten å finne noe galt. Septikktanken er nå full med frostveske, men jeg får ikke pumpet det ut. har sjekket at det ikke er noe som stenger for røret som går ned til tanken. Har noen noe forslag til hva det kan være- På forhånd takk ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Kanskje det er utløpet som er stengt. Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Jeg har opplevd det to ganger med tilsvarende Jabsco pumpe. Da var det kommet en mikroskopisk sprekk i plastdekselet rundt impelleren som gjorde at den trakk luft. Leverandør hevdet det måtte være frost, men båten hadde begge ganger ligget frostfritt med tømt pumpe. Heller imidlertid til at dette kan være et problem med disse.... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
fiskebat Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Det vanligste årsaken er at det står / har kommet luft oppi puma . På kloakkpumer som oppererer med lavt nivå i tanken slik att den kan dra til seg luft kan det være lurt å bore på ett lite ca 2mm hull på pumpa over skovlene ,høgt oppe på pumpedelen av pumpa, det kan vere lurt å snakke med leverandøeren om dette . Dette gjelder alle kloakkpumper som kan dra luft eller får luft etter rengjøring , vinteropplag etc og det behøver ikke hvere noe feil med pumpa om dette oppstår. Sitér dette innlegget Link to post
soffi Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Hei! hadde et slikt problem på min båt for noen år siden. Fant ut at jeg måtte være i fart ved tømming av septik. Prøv å ta båten ut og gi gass samtidig som du starter pumpen!!! Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Septikktanken er nå full med frostveske Full tank med frostveske er det nødvendig da ? Bruker bare et par liter gjennom toalett, tank(som er tom) og tømmesystem jeg! Er luftingen din åpen da? Sitér dette innlegget Link to post
AustAgder8000 Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Har vært borte i det samme, pumpa klarte ikke å bygge opp nok vakuum til at den fikk tak. Jeg løste det med å pøse på med mere vann inn i tanken til det stod opp i slangen mot pumpa, da fikk den tak og hele tanken ble tømt. Er jo vært ett forsøk så lenge det kun er frostvæske du har i, men ville vært litt forsiktig om den var full av drit :) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Håller med AustAgder. Med en lite sliten impeller och med pumpen över tanknivån så kan det vara svårt att få pumpen att suga. Ibland har det hjälpt att samtidigt spola i toaletten så att det blir lite mindre undertryck i sugledningen till pumpen, eller så kan man ju spä pumpen med lite vatten eller såpa på impellern. Har den väl kommit igång brukar den klara resten av säsongen. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 Hadde samme problem og skiftet pumpe. Ble ikke bedre ! fant ut at det var ventilen som ikke hadde åpnet seg. Måtte skifte. Så nå har jeg 2 septik pumper :-I) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.