Jump to content

Montere elektrisk stopp på diesel

flipflap

Recommended Posts

Hei!

Jeg har planer om å montere elektrisk stopp på en diesel motor, problemet er at den stoppes ved å dra gass-hendelen tilbake. Hadde jeg satt en solenoid bak den ville stemplet på solenoiden blitt trukket ut når man gir gass. Se for meg å bruke noe som dette: http://www.elfa.se/images/highres/h5028.jpg

Noen som har noen glupe forslag her? Kunne jo laget ett rør og noe opplegg for å unngå at stempel blir trukket ut, men ser for meg at det finnes enklere løsninger.

Dette er en relativt gammel 3syl. volvo penta.

mvh

Filip

Hvorfor legge så mye arbeid ned i å bli kvitt stoppwiren? Jeg hadde stoppwire på den gamle motoren og syntes det var helt OK. Den nye har magnetbryter, så den stopper når man slår av tenningen. Funker helt fint det også, men noen stor forskjell synes jeg ikke det er. vil nesten påstå at stoppwire er et enklere og sikrere system, mindre elektrisk som kan svikte...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 2 uker senere...

Hei du!

Husker ikke i farten hvor lang vandring det var, men jeg løste det ved å tilpasse festepunktet litt lengre inn på stopparmen på dieselpumpa. Dette for å få nøyaktig utslag på armen i forhold til vandringen på solenoiden.

Selvfølgelig ikke noe problem for meg å sjekke hva vandringen er, men det får jeg ikke gjort før til helgen (sitter i båten til en kompis).

Gi meg beskjed hvis du vil ha mere mål.

(Send en IM)

Shaloom

Redigert av shaloom (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...