Jump to content

Tåler Jotun`s Penguin NonStop frost?

Lars Hansen

Recommended Posts

Vet ikke hvordan det er med bunnstoff, men brukte både rubbing og voks i år som hadde blitt liggende igjen i båten over vinteren. Det står "lagres frostfritt" på boksene, men kunne ikke merke at innholdet var blitt ødelagt på noen måte. Andre med erfaringer her?

Erfaringen min er at mye av det som skal lagres frostfritt fungerer utmerket etter å ha vært bånntæla. Fant selv frem igjen både polish, voks og div. såper som har vært tæla i vinter. Godt som gull.

En del av varetransporten i dette deilige landet foregår også på kalde biler og kalde containere. Ingen garanti for at varene ikke har vært frosset både en og to ganger før det kommer i hylla.

Har diverse bunnstoff (også Jotun Non Stop), primer, Autosol, Hugo, Voks osv osv stående i garasjen og ikke på noen av disse kan jeg se at det står at de må oppbevares frostfritt, hvilket de heller ikke blir og har aldri opplevd noe problem som jeg kan se er forårsaket av denne oppbevaringen!

Hvis de måtte oppbevares frostfritt så er jeg rimelig sikker på at det hadde stått en advarsel om dette på boksene!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Non stop stoppes ikke av kulda :wink:

Max Wax Acrylpasta derimot blir flytende som vann.

Kun mine erfaringer

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Har diverse bunnstoff (også Jotun Non Stop), primer, Autosol, Hugo, Voks osv osv stående i garasjen og ikke på noen av disse kan jeg se at det står at de må oppbevares frostfritt, hvilket de heller ikke blir og har aldri opplevd noe problem som jeg kan se er forårsaket av denne oppbevaringen!

Hvis de måtte oppbevares frostfritt så er jeg rimelig sikker på at det hadde stått en advarsel om dette på boksene!

:sailing:

Det står da vitterlig på min Autosolboks at den skal lagres frostfritt..

Dere har selvfølgelig helt rett! Nå har jeg ikke prøvd å bruke Autosol på vinteren med mange kuldegrader så kanskje derfor jeg ikke har lagt merke til dette! :wink: Har ikke lakt merke til noen endring i konsistens eller nedsatt effekt på bokser som har vært utsatt for frost om vinteren så kommer ikke til å bry meg om den advarselen på boksen uansett.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!