pantzatt Startet 30.April.2008 Del på Facebook Startet 30.April.2008 Har en Penta AQAD40A med VP280 drev. I min 28foters Colvic Craft makser jeg på 14-15Kn og marsjer på ca12Kn. Nå lurer jeg på om jeg skal bytte motor eller justere opp trykket på den jeg har (se denne tråden; https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=40271) for mer fart. Grunnet manglende erfaring og kunnskap, er spørsmålet mitt i denne omgang; krever denne motoren maskinist ombord, eller bør jeg beholde den og justere den opp??? Eller med andre ord; er dette en stabil og pålitelig motor??? Andres erfaringer etterlyses i forhold til emnet. Merk: Det begrenser seg hvor mye jeg ønsker å legge i en båt fra 1981, så forslag om å bytte til motor over 100 000,- er bare dumt... Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 40 motoren er en robust og sterk sliter på lik linje med 41 motoren. Jeg ville ikke byttet ut den - det koster nok mer enn det smaker. Jeg ville heller fått en til å sjekke pumpe og turbotrykk. Skal du putte inn noe sprekere bør du verifisere at du faktisk får plass, samt kostnadene (som minimum blir 150.000-200.000 ved ok motor på 200-250 HK) Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Plass er det nok av i motorrommet, det er verre med pengene for å fylle opp denne plassen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.