Jens_P Svart 9.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2005 Ta en kikk på Ingars Båtside , under Artikler og Lading. Du bør finne det nødvendige her, og mere til. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
NEPTUN-LE6621 Svart 10.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2008 Da er jeg nesten i mål med instalasjonen men ett par spørsmål igjen. Jeg er nå tilfreds med att jeg skall dra en kabel til + på batteriet, men skall det ikke gå en til minus og? det ser ut som om det er gjenger på ett sted på "chassi" på dynamoen. Er det der jeg eventuellt skall feste minus? Hvor kan man få kjøpt skille rele? Videre så leter jeg fortsatt etter noen som kan gi meg en hint om hvor alle di gamle ledningene går, og da spesiellt siden en ledning går fra den gamle lade releet til diesel pumpa. Kanskje litt "grønne" spørsmål, men bedre att spørre en og........... Her har du eit bilde til det eletriske anlegget til ein gammal likestrøms-dynamo for Yanmar YSE12........ driver og kobler om til ny vekselstrømsdynamo...... mye enklere og røska vekk det gamle...... intern regulator......og den ledninga du snakka om går ikkje til diselpumpa men til oljetrykksgivaren :o) Sitér dette innlegget **Båtfolk** -Vassendgutane- Link to post
index Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 Regner med at han har klart å kople til dynamoen i løpet av fire år da.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NEPTUN-LE6621 Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 ....Begynt å studere dato....og ÅR på innlegga no Sitér dette innlegget **Båtfolk** -Vassendgutane- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.