Loddesølv Startet 1.Mai.2008 Del på Facebook Startet 1.Mai.2008 Hei. Min Mariner 90, 4-takt, 2002 mod. har begynt å fuske på Trim/tilt. Solenoid / rele slår inn, men ikke "nok" til at hovedstrømmen blir lagt inn. Dette skjer foreløping kun en gang i blant. Dem gangene dette skjer, kan jeg slå lett på solenoiden med skaftet på et skrujern. -Dette er nok til at det blir kontakt. Det er Trim/tilt solenoid for motoren opp av vannet dette gjelder. Solenoiden er festet med gummi-oppheng. Er det mulig å åpne en slik solenoid for rengjøring / smøring, eller er den innstøpt ? -Regner med det er dårlig kontakt på kontaktsettet innvendig som er årsaken. Hvor og hvem i Norge selger evt. slike ? (Bortsett fra store dyre kjeder) Muligheter for rimelig brukt ? Mvh. Kairo Sitér dette innlegget Link to post
zacroa Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 er nok ett relè, ikke solenoid. byttet ett sånt relè på en mariner 50 jeg hadde før. det koster ikke mange kronene og fåes hos mariner forhandlere... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Ravns Garasje har vel slikt..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
rago63 Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Bytt relé.... -Og tenk ikke på å kjøp noe annet enn nytt og originalt.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.