tom-ass Startet 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2008 Det spås flom på Østlandet de neste dagene: Meldingen gjelder for perioden 1. - 9. mai 2008.Varselet gjelder i Oppland for de søndre deler og i Østfold for områdene langs Glomma. Det er meldt 25-40 mm nedbør i de kommende 3-4 dager. Dette vil føre til økende vannføring i alle vassdrag. http://www.nve.no/modules/module_111/news_...CategoryId=1344 Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Mysigt Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Er allerede registrert det trykker godt inn i fra glomma nå så det blir nok ingen båtutsetting i storsjøen på en stund enda........ Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
oslofjord Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Er allerede registrert det trykker godt inn i fra glomma nå så det blir nok ingen båtutsetting i storsjøen på en stund enda........ Hørt rykter om at elven fra Storsjøen til Glomma snur å går feil vei til tider...planla en kanotur der for noen år siden og ble anbefalt å sjekke hvilkke vei strømmen gikk før avreise. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Oppstadåa heter elva. Og ja, nå har den snudd, dvs den gjorde det tidligere denne uka. Så nå trykker Glomma inn i Storsjøen, samtidig som Storsjøens naturlige innløp fra Råsan øker på. Jeg er i bryggekomiteen til Sand Båtforening og følger spent med på vannstanden! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
olews Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Jeg hørte en gang at elva er enestående i nordeuropa, at det er den eneste meandrende (slynger seg og lager meandersjøer) elv i N. europa. Så dere kan glede dere over en spesiell elv. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Mysigt Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Båtforeningen hvor jeg er medlem holder til i den elva er stadig og ser etter hvordan det ligger an om dan......... Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
tom-ass Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Jeg hørte en gang at elva er enestående i nordeuropa, at det er den eneste meandrende (slynger seg og lager meandersjøer) elv i N. europa. Så dere kan glede dere over en spesiell elv. Jeg mener å huske at det bare er Oppstadåa og Saltstraumen som har denne egenskapen... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
tom-ass Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 NVE varsler storflom på Østlandet. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Fenix Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Jeg hørte en gang at elva er enestående i nordeuropa, at det er den eneste meandrende (slynger seg og lager meandersjøer) elv i N. europa. Så dere kan glede dere over en spesiell elv. Både Leira, som renner ut i Øyeren, og Storelva (Tyrifjorden) har meandere. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Otra i Kr.sand er også gått et stykke over sin normale.. så brygga mi ligger å flyter nå (men stikker ikke av nei).. Og båten som jeg normalt bare steger ut til, må jeg nå klatre opp på.. Og nedenfor min båt ligger det en annen som er litt stramt bunnet foran, så den ligger med nesa nedover og rumpa å været :-D Blir det værre for jeg få tak i eieren og si i fra.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
tom-ass Svart 6.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 (redigert) Vannstanden i Storsjøen øker stadig, og her er dagens bilder fra brygga: Her er betalingskassa til rampa, normalt er det ca 10 meter fra kassa og ned i vannet, og gjestebrygga i bakgrunnen: Landgangen står rett opp på gjestebrygga: Småbåtbrygga er også litt vanskelig å komme seg tørskodd på: Hovedbrygga har det bra enda, men moringene er justert en del. Redigert 6.Mai.2008 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Salt Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Jeg mener å huske at det bare er Oppstadåa og Saltstraumen som har denne egenskapen... For å holde seg til ferskvannsstrømmer som går begge veger, så er både Noret mellom Glomma og Nugguren og Vingersnoret mellom Glomma og Vingersjøen tovegs, men litt for korte til å ha særlig meandersystem. Men det er to-vegs-nor flere steder mellom ferskvann/brakkvannsbassenger og havet, f eks i Nordtyskland på Østersjøsida, og så vidt jeg har skjønt også i Norheimsund. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Mysigt Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Her er bilder i fra Sør Odal båtforening på Ringås hvor La Vida ligger,blir nok en stund til man får satt ut skuta ja og her er et til.....Har plass helt borterst på bildet...må nok ha dette > for å komme ut på brygga nå Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
ynroenn Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Må slenge meg på jeg også, da jeg har Oppstadåa som nærmeste nabo, dvs. strandlinje. Jo, det har vært spennende de siste dagene. Vannet har steget raskt, men ser nå ut til å ha kuliminert midlertidig. Er så vidt litt bevegelse mot Storsjøen, men er nok like før det snur og elva tappes. Får bare håpe at den tappes nok til neste "sjau" Her er et bilde tatt 24 april, vannet har allerede begynt å stige endel, landgangen peker vanligvis brattere ned: Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 (redigert) 1 mai, nå skjer det ting....... Redigert 7.Mai.2008 av ynroenn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 3 mai, kl. 1152.... Som dere ser måtte jeg fjerne landgangen. da den begynte å peke bratt oppover. Legg merke til pålene landgangen var festet til: Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 (redigert) Pålene er snart under vann, kl. 1715 samme dag: Redigert 7.Mai.2008 av ynroenn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 4 mai kl. 1638, nå er pålene 20 cm under vann....: Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Fortsatt 4 mai: Har måttet fjerne 4 trappetrinn (jernbanesviller) da de flyter opp Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 6 mai, nå er resten av trappa fjernet: Naboens terasse er under vann: Og jeg er nervøs for at jeg må avbryte det pågående prosjektet med ny uteplass nede ved elva, da vannet nå er kun 30 cm under nivået der jeg bygger: Sitér dette innlegget Link to post
Veigard Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Sånn går det fort da det er for mye vann, og fortøyninga til brygga blir litt snau;) Fra brygga i Mo, Nord-Odal, Storsjøen.. Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Oaoo......Oppstadåa rant riktige veien i dag.....såvidt Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
ynroenn Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 (redigert) Det gjør den! Men vannstanden har ikke rikket seg en cm en gang HÅper bare vannet synker litt før den store snøsmeltingen i fjellet tar til. Nå er det vel gudbrandsdalslågen/mjøsa og glomma nedstrøms elvemøtet som er mest utsatt i neste omgang men.... SLik er vannstanden vanligvis, legg merke til nivået der parasollen står - opp dit går vannet nå! Redigert 9.Mai.2008 av ynroenn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 ...og Glomma her nede er nå full av skrot (siv, grener, trær, stokker). Rene slalomkjøringen i går. Best å være forsiktig og våken. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Tøffet litt rundt Strømtangen i går kveld. Kan bekrefte at det er mye rusk og rask i sjøen i Strømtangen/Lera området. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.