Yankee Startet 1.Mai.2008 Del på Facebook Startet 1.Mai.2008 Hei, ser en som kaller seg Bolero annonserer mye båter til gunstig pris på finn. US import. Noen som kjenner til personen? Hører mye rart men..... Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Rogeir Paulsen ( as) fra Trondheim.. American Marine Yacts... Kjært barn har mangen navn. Aner ikke hvorfor han har byttet til Bolero på nettet, men det er ingen fare og handle. Båter som er adressert Fredrikstad er allerede ankommet tolllageret der eller ventes inn og kan besitiges. Slik var det i alle fall med vår båt. Vi var på visning i Fredrikstad før vi slo til på handelen.. Kjempekar, syns vi :) Men, jeg vil anbefale Dag Stensli fra Skreia. Han kjøper båter via Bolero, men videreselger båtene CE godkjent og registrert. Rogeir utfører ikke CE- merkingen i praksis. Montering av utstyr må du gjøre selv først, så kommer ce kontrolløren å besiktiger før, betaling av ce merkingen og mottak av plakett og papirer :) Uansett kjempegrei ordning :) Forskuddsbetaling på noe usett fra statene ville jeg ikke anbefalt uansett hvem som er importør :) Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Aha. Jeg vet nok grunnen til nytt navn da. American Marine Yacht er så vidt jeg kjenner til konkurs. Ok, da styrer jeg glatt unna her. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 2.Mai.2008 Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 (redigert) Rogeir Paulsen ( as) fra Trondheim.. American Marine Yacts... Kjært barn har mangen navn. Aner ikke hvorfor han har byttet til Bolero på nettet, men det er ingen fare og handle. Rogeir Paulsen (as) er det i følge brønnøysundregisteret ingen firma som heter... heller ikke American Marine Yacht. Dette "kjære" barnet har tydeligvis ingen navn! Ikke lovlig registrert i Brønnøysund i hvertfall! Båter som er adressert Fredrikstad er allerede ankommet tolllageret der eller ventes inn og kan besitiges. Slik var det i alle fall med vår båt. Vi var på visning i Fredrikstad før vi slo til på handelen. Bolero AS har idag 60 båter liggende ute for salg på finn.no, noe og 50 står oppført i Fredrikstad. Ser ikke for meg som Odd Thomas sier at disse 50 no båtene er båter som står i norge... Bare rør! Søkte på Bolero sitt telefonnr oppgitt på finn.no - skult id! ??? Stinker konkurs å useriøsitet LANG vei her! Redigert 2.Mai.2008 av Bayliner3258 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 7.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2008 Ja, har nå kommet i kontakt med flere som ikke har fått båter de har betalt for pga. konkursen. Da tror jeg det er rimelig dumt å gå for Bolero Sitér dette innlegget Link to post
thmold Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 (redigert) Bomp! Redigert 13.Juni.2008 av thmold (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ayn Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Rogeir Paulsen ( as) fra Trondheim.. American Marine Yacts... Kjært barn har mangen navn. Aner ikke hvorfor han har byttet til Bolero på nettet, men det er ingen fare og handle.Båter som er adressert Fredrikstad er allerede ankommet tolllageret der eller ventes inn og kan besitiges. Slik var det i alle fall med vår båt. Vi var på visning i Fredrikstad før vi slo til på handelen.. Kjempekar, syns vi :) Men, jeg vil anbefale Dag Stensli fra Skreia. Han kjøper båter via Bolero, men videreselger båtene CE godkjent og registrert. Rogeir utfører ikke CE- merkingen i praksis. Montering av utstyr må du gjøre selv først, så kommer ce kontrolløren å besiktiger før, betaling av ce merkingen og mottak av plakett og papirer :) Uansett kjempegrei ordning :) Forskuddsbetaling på noe usett fra statene ville jeg ikke anbefalt uansett hvem som er importør :) Takk for ditt innlegg Odd Thomas. Det er nå korrekt og det er ikke noe de andre kan si med hånden på hjertet. Nonsens kaller vi den slags. På godt Norsk! Rogeir Paulsen (as) er det i følge brønnøysundregisteret ingen firma som heter... heller ikke American Marine Yacht. Dette "kjære" barnet har tydeligvis ingen navn! Ikke lovlig registrert i Brønnøysund i hvertfall! Trodde ikke det var noe som het "lovlig registrert"? Kan man velge "ulovlig registrert" også under options? Leter man i Brønnøy reg finner man det man skal. Hvis ikke har man letet etter ting som ikke finnes. Kanskje bedre å starte der? Det hender at firmaer skifter navn uten at det trenger være en grunn til det. Bolero AS har idag 60 båter liggende ute for salg på finn.no, noe og 50 står oppført i Fredrikstad. Ser ikke for meg som Odd Thomas sier at disse 50 no båtene er båter som står i norge... Bare rør! Søkte på Bolero sitt telefonnr oppgitt på finn.no - skult id! ??? Stinker konkurs å useriøsitet LANG vei her! At mitt nr ikke er registrert må være en feil hos NetCom Det skal jeg få ordnet. Takk for tipset. Men nesa di gir jeg ikke noe for. 50 båter har jeg ikke i Fredrikstad nei men 10 har jeg nå hatt. Men i USA har jeg firma med maaange fler båter.. Ja, har nå kommet i kontakt med flere som ikke har fått båter de har betalt for pga. konkursen. Da tror jeg det er rimelig dumt å gå for Bolero Og du, "yankee", som kommer med slike påstander.. Kom med EN som ikke har fått båt pga konkurs. Da sender jeg deg 10.000,- Men kommer du ikke opp med et eksempel forfølger jeg saken videre da dette går på pesonvern og økonomisk ansvar for mulig tap på fortjeneste for meg på potensielle båtkjøpere. Og hvor kommer dette med konkurs fra? Dessuten er mine kontrakter slik at kjøpere får sin båt uavhengig hva som skjer med meg. Og har penger til alt mtp importen hjem hvis jeg skulle forsvinne. Eneste som kan skje hvis jeg faller fra underveis er at kjøperne får båten enda billigere en avtalt pris.. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Kommentar fra moderator6 innlegg er slettet fra denne tråden, udokumentert påstand og kommentarer til denne. Iom at firmaet har bedt yankee om å dokumentere sin påstand i innlegg 5 lar jeg denne stå inntil videre. Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet. Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 18.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2008 Er gjort oppmerksom på at jeg kanskje har blandet sammen noen av leverandørene. Beklager det så mye, det er vanskelig å holde tunga rett i munnen når det blir mange navnbytte. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Har importert båt nå i år ved hjelp av Roger i Bolero, og alt har gått fullstendig smertefritt. Meget bra oppfølging underveis fra Roger, og alltid tilgjengelig! Båten var til og med bedre enn forventet. Mange Norske leverandører har mye å lære her på kundebehandling. På grunn av overgang til større båt valgte jeg å legge den importerte båten ut for salg ganske umiddelbart, og her også bidro Roger til å finne nye eier. Helt uten kost for meg. Kjempeservice!! Dette med at man risikerer ikke å få båt ved en evt. konkurs høres merkelig ut da jeg selv står som importør. Jeg betaler fakturaen på båten direkte til selger i USA, og denne er min eiendom fra dette tidspunkt. Mange som har sterke meninger her tydeligvis, men hadde vært greit om man baserte meningene på fakta og ikke bare på synsing og rykter? Mvh. BayMan Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 20.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2008 Jeg har ikke lagt ut noe basert på synsing. Snakket selv med de som hadde problemet. Ja båten eide de, men det hjelper lite når den ligger i usa og fraktkostnadene er betalt til selskapet......... Men som sagt, jeg bekalger på det sterkeste dersom jeg har blandet sammen mannen bak Bolero med andre selskap som har gått konkurs. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Jeg har ikke lagt ut noe basert på synsing. Snakket selv med de som hadde problemet. Ja båten eide de, men det hjelper lite når den ligger i usa og fraktkostnadene er betalt til selskapet......... Men som sagt, jeg bekalger på det sterkeste dersom jeg har blandet sammen mannen bak Bolero med andre selskap som har gått konkurs. Hei Yankee Kommentaren min var ikke spesielt til deg, men til de mange som har synset mye om import her på sidene. Jeg leste for moro skyld gjennom en del de svært mange innlegg som er skrevet om dette her om dagen, og jeg blir overrasket over hvor mange som uttaler seg relativt bastant uten å ha egen erfaring. Sikkert mange som har annen erfaring enn hva jeg har, og disse er naturligvis i sin fulle rett til å legge frem sine negative erfaringer. men jeg har nå brukt både Tommy i AYE, samt Roger i Bolero, og er meget fornøyd med begge båtene og prosessen med å få dem hit. mvh. BayMan Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Kjøpte en Bay 3058 av Rogeir/Bolero for et år siden. Båten lå på Toll lager i Fredrikstad så jeg fikk mulighet til og myse på båten her hjemme Fikk kjempe god service/kunde behandling. Og da jeg plutselig fikk dårlig tid med og få den ut av Toll lageret (1 dag etter kjøpet) Fixet Rogeir alle papirer og ting som skulle til på 1 dag. Dette sjedde på en Onsdag båten var ute av lager på Fredag. Handelen fungerte 100% og det virker som Rogeir har godt greie på det han driver med når det gjelder båter og motorer drev etc etc... Vill ikke ha noen betenkligheter med og kjøpe flere båter av den kællen. Er fremdeles kjempe fornøyd (sø) etter en perfekt båtsesong hvor ferien klaffet med det meste godæret. Foresten var ikke Bolero en Sjokkolade is før i tiden? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.