Jump to content

hva slags kartprogram til laptop?

ola dunk

Recommended Posts

Ja da har du mye og velge mellom. Jeg har prøve en hel del av disse og har endt opp med SeaPro 3000 Plus som jeg synes dekker mine behov med god margin.

I tilegg får du her de beste kartene til en meget gunstig pris kr 1200,- for hele Nogge inklusiv Svaldbartd.

Skulle jeg valgt noe annet hade det nokk blit Olex men den mangler værruting og en del annet snader i forbindelse med beregning av gunstigste starttidspungt for en rute med hensun til strømm.

Hei ola dunk. Jeg synes det er helt greit at du lager denne tråden. Du kommer n om til å få mange svar. Dersom du i tillegg ønsker å se litt hva som er skrevet om dette tidligere kan du aktivere "søk" knappen og deretter avansert søk. Deretter kan du skrivfe "kartprogram" som søkeord. Jeg fikk omlag 850 henvisninger til innlegg når jeg nettopp gjennomførte denne søken. Poenget mitt er at du i noen innlegg vil finne svært utdypende kommentarer, mens andre er mer kortfattede.

Selv bruker jeg Maptech og GPS mottager med USB fra Haicom som backup system ombord for føring av bestikk.

.............skulle nå gjerne hatt ett kart som dekker oslofjorden/sørlandet og svenskekysten i ett...................

Dersom du velger den billigste løsningen tror jeg dette blir med BSB kart.

1)Du har en CD som dekker den svenske vestkysten, NV. Sportsschiffahrtskarten serie 5 - utgave 2008

2) En CD dekker Oslofjorden til Larvik - NCD 1

3) En CD dekker Larvik til Lindesnes - NCD 2

Alt finner du på Nautisk Forlag http://www.nautisk.no/products/bsb_kart_la..._lindesnes_ncd2

Jeg har ikke regnet på hva prisen blir på vektorkart for PC, men her finner du løsninger både fra Garmin, C-map og Navionics.

Har hat en slik GPS mus fra Haicom som nr 2 GPS et års tid. Har aldri lagt merketil at den har fusket eller vist feil posisjon.

Funka i 2 år hos meg også , kosta hele 298- spenn .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

TelChart med GPS fra Clas Ohlson funker flott! Tenkte å koble opp skjermbildet mot to DVD-skjermer (sånn for nakkestøtte i bil), og plassere en for fører og en for navigatør :crazy: Tror at det kan komme til å funke veldig bra!

Nå kjenner jeg ikke til de på karl olsen, men har en 8" skjerm her hjemme. Tanken slo meg også, og igår bar det hen til gode gamle karl for å kjøpe overgang for tilkopling.

Det jeg ikke hadde tenkt på i kampens hete (er kanskje litt impulsiv) er oppløsning... En annen ting er interface.

Det er nemlig slik at mange av de billige skjermene egner seg ikke for den oppløsningen du sitter med på pc'en. Og det er heller ikke noen videre suksess å konvertere digitale signaler til analoge.

For å kople til min skjerm måtte jeg gå fra S-Video til Kompositt. Med enkle ord; Fra dårlig til dårligere.

Mitt tips er derfor å teste ut en slik løsning, før du handler som en gal mann hos gode gamle karl olsen....

Dersom du velger den billigste løsningen tror jeg dette blir med BSB kart.

2) En CD dekker Oslofjorden til Larvik - NCD 1

3) En CD dekker Larvik til Lindesnes - NCD 2

Det siste fra Nautisk forlag er at en CD nå dekker fra Oslo til Lindesnes og samme pris for en CD som før. Dette gjelder fra 1. mai og er ikke med på internett enda. Nå skal også Trondhjem være med på BSB kartene. :seeya:

Redigert av Nemo (see edit history)
Det siste fra Nautisk forlag er at en CD nå dekker fra Oslo til Lindesnes og sanne pris for en CD som før. Dette gjelder fra 1. mai og er ikke med på internett enda. Nå skal også Trondhjem være med på BSB kartene. :seeya:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hei Nemo!

Vet du hvor gamle de kartene er???

Er skeptisk ser også at Nautisk reklamerer for Danske , Det levende Søkort utgave 2 fra 2002 enda det har kommer nye i 2005/6/7 og 08

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hei Nemo!

Er skeptisk ser også at Nautisk reklamerer for Danske , Det levende Søkort utgave 2 fra 2002 enda det har kommer nye i 2005/6/7 og 08

Tenker du på det fra Oslo til Lindesnes eller alle? Når det kommer ny utgave slik som nå bruker kartene være nye. Da jeg kjøpte nytt fra Stavanger til Bergen så det ut for at de har vert skannet ca et halvt år tidligere. Alle nye i det området var med og da jeg så på papirvesjonen når de var utgitt kunne det stemme med den tiden.

Oppdatering har jeg tidligere fått for halv pris mot å sende inn den gamle CD.

Hei Nemo!

Tenker du på det fra Oslo til Lindesnes eller alle? Når det kommer ny utgave slik som nå bruker kartene være nye. Da jeg kjøpte nytt fra Stavanger til Bergen så det ut for at de har vert skannet ca et halvt år tidligere. Alle nye i det området var med og da jeg så på papirvesjonen når de var utgitt kunne det stemme med den tiden.

Oppdatering har jeg tidligere fått for halv pris mot å sende inn den gamle CD.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Har spurt en annen kartlevrandør og han sier at de han har er fra 2006 og får nye i juni/luli

CDN1 CDN1 Oslo-Larvik

CDN2 CDN2 Larvik-Lidesnes

CDN3 CDN3 Lidesnes-Stavanger/Ryfylkefjord

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Har spurt en annen kartlevrandør og han sier at de han har er fra 2006 og får nye i juni/luli

CDN1 CDN1 Oslo-Larvik

CDN2 CDN2 Larvik-Lidesnes

CDN3 CDN3 Lidesnes-Stavanger/Ryfylkefjord

Ja, dette er de gamle kartene. Det kommer nye nå, de skulle ha vert for salg hos Nautisk forlag fra 1.mai.08. De er forsinket, men venter de med det første.

Legg merke til at den nye serien for Norge inneholder nå kart for tidligere to strekninger. Det som kommer blir nå:

Oslo - Lindesnes

Lindesnes- Bergen

Bergen - Trondheim

Og prisen blir den samme som før for en serie kart.

Ja, dette er de gamle kartene. Det kommer nye nå, de skulle ha vert for salg hos Nautisk forlag fra 1.mai.08. De er forsinket, men venter de med det første.

Legg merke til at den nye serien for Norge inneholder nå kart for tidligere to strekninger. Det som kommer blir nå:

Oslo - Lindesnes

Lindesnes- Bergen

Bergen - Trondheim

Og prisen blir den samme som før for en serie kart.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja det er på tide at prisen går ned her i landet også.

Se hva en får her, med papirkart og havnekart.

http://www.nv-verlag.de:80/elektronische_s...rien_serie5.htm

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja det er på tide at prisen går ned her i landet også.

Se hva en får her, med papirkart og havnekart.

http://www.nv-verlag.de:80/elektronische_s...rien_serie5.htm

Ja, det er jo halv pris nå i forhold til det den var før. Nå kom det en melding fra Nautisk om at kartene er ventet inn i slutten av neste uke.

Kartene som du linket til er jo et supert tilbud, her må det vel være supsidier med i bildet. Ser at man kan få den rimelig hos Nautisk forlag også, koster 800 kroner.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...