coolit Startet 1.Mai.2008 Del på Facebook Startet 1.Mai.2008 Noen som har anbefalinger hva man skal kjøpe for merke ? Har fått tilbud på en Suzuki 5hk 4 takt,noen som kjenner til denne ? Sitér dette innlegget Link to post
Selco18 Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 Tohatsu er bra! Ellers er vel alt det andre bra og! Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 ...... Hmmmm...... Dét var jo en anbefaling som sikkert gjorde trådstarter skråsikker - ja, bent fram tvilløs i sin sak........ Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Hess21 Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 Enig med selco 18, tohatsu. den har nok mest effekt. Men som han sier er det egetlig ett fett hvilken motor du velger. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 4.Mai.2008 Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 Lenge siden jeg har hatt noe direkte erfaring med små utenbordsmotorer nå, men ble mildt sagt negativt overrasket da jeg lånte en kompis's nye 4 hk yamaha firetakter, maken til støyende og vibrerende motor har jeg ikke vært borti, og jeg som trodde firetakterene skulle være så støysvake og vibrasjonsfrie, nope, ikke 4 hk yamaha for meg iallfall.... Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 4.Mai.2008 Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 SeaRaymond skrev: Lenge siden jeg har hatt noe direkte erfaring med små utenbordsmotorer nå, men ble mildt sagt negativt overrasket da jeg lånte en kompis's nye 4 hk yamaha firetakter, maken til støyende og vibrerende motor har jeg ikke vært borti, og jeg som trodde firetakterene skulle være så støysvake og vibrasjonsfrie, nope, ikke 4 hk yamaha for meg iallfall.... Hadde samme erfaring med en 5 hk Honda, som jeg prøvde i fjor sommer. Såvidt jeg vet er vel alle motorer i denne klassen 1 sylindret, så støy og vibrasjon må du nok regne med. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 tja,.... men at de skal være verre en ensylindret 2-takter overrasker meg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Kommer an på bruken - men på en liten påhenger er vekt vikig for meg ettersom man ofte løfter en slik motor av og på jolla. ellers er vel kvaliteten stort sett bra så lenge man kjøper et ankerkjent merke Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 (redigert) coolit skrev: Noen som har anbefalinger hva man skal kjøpe for merke ?Har fått tilbud på en Suzuki 5hk 4 takt,noen som kjenner til denne ? --------------------------------------------------------------------------------- Kjøpte Suzuki DF5 00501F for 14 måneder siden, knock on the wood, går upåklagelig enda og går stille. kan virke litt ruvende. Forventer ikke like lang levetid som 4hk Yamaha fra 82 for den går enda. Redigert 5.Mai.2008 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
blycher Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Jeg kjøpte en ny 5hk Johnson i fjor,denne motoren fikk endel timer på seg da å den går like herlig i år også. Men som sakt tidligere her så er vel de fleste merkene gode motorer i dag Sitér dette innlegget Link to post
coolit Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 roger-jo skrev: ---------------------------------------------------------------------------------Kjøpte Suzuki DF5 00501F for 14 måneder siden, knock on the wood, går upåklagelig enda og går stille. kan virke litt ruvende. Forventer ikke like lang levetid som 4hk Yamaha fra 82 for den går enda. Hvordan er det med vibrasjoner da,skal jo bruke den mest til dorging ! Sitér dette innlegget Link to post
EMILIAN Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Kjøpte nettopp en 5 hk 4-takter Parsun med 2 års garanti fra Fie Bil og Båt A/S i Risør. Best i test og tok rotta på alle 6 hk på markedet! Og alt inni motoren er laget av Yamaha. Pris 5700,-!! Sitér dette innlegget Stolt Fjordeier:) Link to post
chagall Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 EMILIAN skrev: Kjøpte nettopp en 5 hk 4-takter Parsun med 2 års garanti fra Fie Bil og Båt A/S i Risør. Best i test og tok rotta på alle 6 hk på markedet! Og alt inni motoren er laget av Yamaha. Pris 5700,-!! Hei , kunne vært interessant å lese testen hvor Parsun "tok rotta" på alle 6 hk i markedet. Hvor finner jeg denne? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 chagall skrev: Såvidt jeg vet er vel alle motorer i denne klassen 1 sylindret, så støy og vibrasjon må du nok regne med. Har ikke Evinrude en tosylindra 4 hester? Gikk selv fra en 30 år gammal Evinrude 6hk, tosylindra, til en 90 talls 5hk Mariner, ensylindra. Marineren rister nesten båten i fillebiter, rene hoppetussa av en skramlemaskin. Den gamle Evinruden summet stille av gårde, angrer på at jeg ikke brukte pengene på å fikse den gamle Evinruden i stedenfor. Jeg ga den bort da den bare gikk på en sylinder Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 (redigert) Pinkvin skrev: Har ikke Evinrude en tosylindra 4 hester? Gikk selv fra en 30 år gammal Evinrude 6hk, tosylindra, til en 90 talls 5hk Mariner, ensylindra. Marineren rister nesten båten i fillebiter, rene hoppetussa av en skramlemaskin. Den gamle Evinruden summet stille av gårde, angrer på at jeg ikke brukte pengene på å fikse den gamle Evinruden i stedenfor. Jeg ga den bort da den bare gikk på en sylinder Nå som det selges bare nye 4-taktere er det kun 1- sylinder opp til og med 8 hk, så vidt jeg vet. Stemmer nok det, at de gamle Evinrudene gikk mye penere p.g.a 2 sylindere. Redigert 15.Mai.2008 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EMILIAN Svart 16.Mai.2008 Del på Facebook Svart 16.Mai.2008 Hei Chagall Kom sikkert feil frem den der..eg har heller ikke funnet noen artikkel som sier at denne tar rotta på alle andre. Det var vell sagt i en forklarende setning fra selgeren, når eg spurte om hvordan disse var sammenlignet med 6 HK. Beklager mangelfull info:) Sitér dette innlegget Stolt Fjordeier:) Link to post
chagall Svart 16.Mai.2008 Del på Facebook Svart 16.Mai.2008 EMILIAN skrev: Hei Chagall Kom sikkert feil frem den der..eg har heller ikke funnet noen artikkel som sier at denne tar rotta på alle andre. Det var vell sagt i en forklarende setning fra selgeren, når eg spurte om hvordan disse var sammenlignet med 6 HK. Beklager mangelfull info:) Det er nok riktig `EMILIAN`at 9,9 hk kom bra ut i en test på "Vi Båtegare" i Sverige. Motoren blir markedsført under forskjellige navn. Neptune heter den også. Se link: http://www.rusta.se/pdf/product/folder_1.pdf Ønsker deg lykke til med din nye motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.