Jump to content

slanger som sitter-tips ?

Christina 3

Recommended Posts

Hei.

Har akkurat skiftet ut noen kjøleslanger og de satt som "limt fast". Når jeg monterer på de nye kunne det da vært lurt å hatt på noe fett på stussene slik at det blir letter å få opp senere ? Evn hva ?

Hva gjør dere ? :smiley:

Edited by marolita (see edit history)

Jeg bruker kniv og skjærer et snitt diagonalt hvis de sitter så hardt at jeg ikke greier å dra de av. Svært sjelden. Bruker ingenting for å unngå at de sitter hardt...

Hei

Hvis du gjør rene og maler stussene er det lettere å få opp.

Litt forsiktig med fett da ikke alle kjølveskeslanger er oljebestandig. Det verste punktet på en slik slange er ofte i skarpe bøyer eller akkurat i kanten av slangeklemma, så der ville jeg ikke tatt risikoen på tidligere morkning pga fett.

Mons

Mons

Ikke bruk fett/vaselin eller andre smøremidler. Det er faktisk heldig at de sitter litt fast.

Ryker slangeklemma vil kanskje slangen henge på likevel. For å løsne den kan forsiktig føre inn et flatt skrujern og bende litt. Pass på at skrujernet ikke er skarpt.

Jon