Christina 3 Startet 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2008 (redigert) Hei. Har akkurat skiftet ut noen kjøleslanger og de satt som "limt fast". Når jeg monterer på de nye kunne det da vært lurt å hatt på noe fett på stussene slik at det blir letter å få opp senere ? Evn hva ? Hva gjør dere ? Redigert 2.Mai.2008 av marolita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Jeg bruker fett, gjerne vaselin. Da er de mye lettere å få på også. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ben Sin Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Jeg bruker kniv og skjærer et snitt diagonalt hvis de sitter så hardt at jeg ikke greier å dra de av. Svært sjelden. Bruker ingenting for å unngå at de sitter hardt... Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Hei Hvis du gjør rene og maler stussene er det lettere å få opp. Litt forsiktig med fett da ikke alle kjølveskeslanger er oljebestandig. Det verste punktet på en slik slange er ofte i skarpe bøyer eller akkurat i kanten av slangeklemma, så der ville jeg ikke tatt risikoen på tidligere morkning pga fett. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Janoho Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Ikke bruk fett/vaselin eller andre smøremidler. Det er faktisk heldig at de sitter litt fast. Ryker slangeklemma vil kanskje slangen henge på likevel. For å løsne den kan forsiktig føre inn et flatt skrujern og bende litt. Pass på at skrujernet ikke er skarpt. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Bruk silikonfett. Det tåler gummien... Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Da prøver vi silikonfett Takker.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.