Jollyen Startet 1.Mai.2008 Del på Facebook Startet 1.Mai.2008 Eg har ein johnson 120 som eg nett har kjøpt. Gir-wiren passer ikkje der den skal, når girspaken står i fri må motorren stå i forover og akterover på spaken blir fri på motoren. Revers får eg ikkje inn.. Er dette ein justeringssak ?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 jepp, festene på kabelendene er gjenget på, både foran og bak. Jeg bruker å sette spaken i fri,deretter ta løs kabel på girsjalter på motor, sette denne i fri, og så justere kabelen til de stemmer overens. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
csvirus Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Ja, det er en justeringssak, men dette kan også, litt avhengig av hvordan kontrollboks du har, være feil-kobling eller justering i den. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 ja, som csvirus sier, kan også være at kabelen har forskjøvet seg i innfestingen, enten på motor eller i fjernkontrollen. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jollyen Svart 3.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 Men eg får ikkje motoren i revers uansett... Fri på motoren er der revers skulle vært.. Så gir-spaken bak på motoren går ikkje langt nok bakover. Eg har snakka med ein mekaniker som trodde eg måtte justere den stanga som går nedover i stammen til giret. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 Noen motorer har et lite deksel nede på siden av stammen. Bak dette er girstangen skjøtet og kan justeres. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.