Dykker Startet 2.Mai.2008 Del på Facebook Startet 2.Mai.2008 Da pumpetoalettet i båten hadde lekkasje i den øverste simmeringen skiftet jeg denne, billig og enkel reparasjon. Men etter å ha demontert pumpen, så jeg at selve stangen hadde tæret i bunnen ved stempelet. Dermed satt den nederste låseskiven dårlig. Tenkte da at istedet for å skifte hele pumpen, tok jeg skrittet ut og gå over til elektrisk toalett. Kjøpte dette TMC ombyggingssettet i den lokale båtbutikken. Etter at sokkelen var ferdigmontert så jeg en lekkasje i fra pumpen. Leste på nettet at TMC kunne ha problem med lekkasje i aksel i pumpehuset. Demonterte pumpen, og fikk ny i fra butikk. Monterte denne idag. Testet med rent vann, og samme skjedde igjen. Vann lekker ut ett eller annet sted ifra pumpen, ikke ifra slangeklemmer og overganger. Er dette et vanlig problem på ombyggingsett ifra TMC? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 2.Mai.2008 Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 TMC er vel ikke kjent for å være verdens beste kvalitet men at du har fått samme feilen på to nye pumper må vel være litt mer enn vanlig uflaks. Har selv hatt flere TMC el.toaletter og har ikke hatt noen problem med de. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
mewa 2 Svart 2.Mai.2008 Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 et godt rådgå tilbake til manuelt mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 et godt rådgå tilbake til manuelt mvhMewa 2 Ja kanskje det. Ser an toalettet etter å få satt båten på vannet til uka. Fungerer ikke toalettet, bytter jeg inn hele pumpa til manuell type igjen. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 Ja kanskje det. Ser an toalettet etter å få satt båten på vannet til uka. Fungerer ikke toalettet, bytter jeg inn hele pumpa til manuell type igjen. det er det beste du kan gjøre har elendig erfaring med elektriske toaletter de fleste jeg har snakket med har byttet tilbake til manueltmvhMewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 13.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 TMC er vel ikke kjent for å være verdens beste kvalitet men at du har fått samme feilen på to nye pumper må vel være litt mer enn vanlig uflaks. Har selv hatt flere TMC el.toaletter og har ikke hatt noen problem med de. Ringte til Flak AS som har agenturet på TMC. De fortalte at det hadde vært problem med akslingen på pumpa til ombyggingsettet for noen år tilbake. De undersøkte når butikken jeg hadde handlet i hadde mottatt varene ifra Flak AS. Det viste seg å være i 2005. Flak AS sendte meg en ny pumpe av ny produksjon, og den virker meget bra, ikke noe lekkasjer. Bra service! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.