Jump to content

Garmin kartplotter - Billigste pris

abba2000

Recommended Posts

Jeg kjøpte min g2 kartbrikke (VEU051R) hos http://www.norsk-fletteri.no

Jeg betalte 1580 kroner for den på en messe her i Bergen, vet ikke helt hvor mye rabatt de hadde på messen, men jeg vil tippe at vanlig pris uansett er under 2000 kroner. Og da er nok de blant de billigste i landet vil jeg tro.

Verdt å sjekke ut i hvertfall.

Dette var da svært billig. For samme brikken virker det som at Seatronic skal ha kr 2.490.
ser at på netshop er det USA MODELLER, litt viktig å ha det på minnet...

malfix er den butikken jeg kommer til å gå for!

Malfix er bra de, men hva mener du med USA-modeller?

Det må da være 1000-vis av plottere privatimportert fra USA i norske småbåter, og de fungerer helt utmerket. Blant annet min Garmin 3010c.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Dette var da svært billig. For samme brikken virker det som at Seatronic skal ha kr 2.490.

Bluechart G2:

Regularbrikkene koster ca 1650 hos Nautisk, mens Large brikkene koster 2200.

Bluechart G2 Vision:

Regularbrikkene koster ca 2500 hos Nautisk, mens Large brikkene koster 3200.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Betalte 2750 for G2 Vison Large hos Tolema i Porsgrunn

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Nå er det faktisk slik at det er produsenten som gir garanti.

Ikke importøren.

Men det er selvsagt også slik at det er amerikanske kjøpsbetingelser som gjelder når man velger å handle der.

Vi har vel noen av oss friskt i minne hvordan noen norske bilimportører oppførte seg når det ble populært å importere bil selv fra EU området. De nektet å ha noe med de bilene å gjøre. Det ble det rimelig raskt slutt på. Det gikk raskt opp for dem at dersom det var garanti på bilen, så hadde de å reparere.

Volkswagen forsøkte å lage krøll for tyskere som kjøpte bilene sine i Italia, og fikk en smekk over fingrene fra EU de kjenner ennå.

Nå skrev ikke jeg om garanti men om kjøpsloven. Det var utstyr som selges av Netshop som er en norsk nettbutikk kommentarene gjaldt. Etter kjøpsloven er det forhandler og importør som er ansvarlig, når forhandler og importør er samme firma, er det ingenting å hente hvis denne går konkurs eller legges ned.

Jeg ville ikke ha kjøpt paralellimportert utstyr, ville enten ha satset på utsyr som kommer via norsk importør eller så hadde jeg kjøpt direkte i fra USA selv.

GARMIN GPSMAP 520S COLOR COMBO WITH INTERNAL GPS ANTENNA & TRANSOM MOUNT TRANSDUCER

US$659.00 / nok 3396,00 + mva og frakt etc

Løp og kjøp !

Du snakker da om ca. 5000,- inkl. mva og frakt.

Altså ca. 1500,- billigere enn hos www.netshop.no

Dersom det oppstår feil som normalt dekkes av garantien, vil du måtte henvende deg til utlandet i stedet for en norsk nett-butikk.

Hva med kartbrikker da? - Er de også billligere i utlandet?

Skal du bestille?

Hilsen fiha

Du snakker da om ca. 5000,- inkl. mva og frakt.

Altså ca. 1500,- billigere enn hos www.netshop.no

Dersom det oppstår feil som normalt dekkes av garantien, vil du måtte henvende deg til utlandet i stedet for en norsk nett-butikk.

Hva med kartbrikker da? - Er de også billligere i utlandet?

Skal du bestille?

Hilsen fiha

BlueChart g2 Vision : liten 239usd - vanlig 299usd - stor 379usd husk kart nr 1 eller nr 2

Det er ikke noe promlem med garanti fra de store utenlanske nett butikkene om det er feil på noe , konkuransen er beinhard og det finnes utrolig mange forum som baatblasen rundt omkring i verden så de er livredd for sitt rykte.

Dette er priser fra : http://www.marinedeal.com/ hvor jeg kjøper det jeg trenger.

De sender mye till Norge i likhet med de andre store netselgere som annbefales her på forumet.

Jeg har nettopp kjøpt en Ray Marine C80 med kartbrikke men ser nå att jeg burde kjøpt en E80 i stedet.

Garmin er trolig ikke noe dårligere valg :smiley:

Synes det er litt rart om dette er bare 1500 kr billigere , er den anre prisen innklusive ekkoloddsvinger ?

Synes det er litt rart om dette er bare 1500 kr billigere , er den anre prisen innklusive ekkoloddsvinger ?

Ehm. nei, det er ikke inklusive svinger.

Hvilken type svinger må jeg ha dersom jeg skal montere den i bunn av skroget. (Ikke gjennomgående svinger)

Det står et gammelt ekkolodd (Eagle) i båten fra før. Svingeren er montert oppi en liten boks fyllt med frostvæske.

Ønsker å benyttes samme metode, men regner med å måtte skifte selve svingeren?

Hilsen fiha

GARMIN GPSMAP 520S COLOR COMBO WITH INTERNAL GPS ANTENNA & TRANSOM MOUNT TRANSDUCER

US$659.00 / nok 3396,00 + mva og frakt etc

Løp og kjøp !

Hei igjen, Fiskebat.

Syntes det var noe som ikke stemte helt her.

Garmin GPSmap 525S koster US$999,00 uten svinger.

Se her : 525S

Hvis jeg bruker samme dollarpris som deg, kommer jeg til kr. 5148,-.

Dersom moms og frakt kommer i tillegg, havner jeg på ca. kr. 7.000,-

Da blir ikke forskjellen ikke så stor; ca. kr. 500,- billigere enn på www.netshop.no

Hilsen fiha

Ikke kjøp 520s.. eller gjør det men da må du aldrig kikke på en 525s :wink: he he skjermen er mange reiser bedre på 525.. du ser faktisk bildene over havner etc klart.. noe du ikke gjør med 520.. Jeg kjøpte min 525 fra www.wmjmarine.com kjempe fornøyd.. fikk faktisk testet garanti systemet med en gang jeg fikk den.. det var produsksjonsfeil så den virket ikke.. sendte den direkte til garmin europa i england.. fikk ny tilbake etter 5 dager :smiley:

LYKKE TIL :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Ehm. nei, det er ikke inklusive svinger.

Hvilken type svinger må jeg ha dersom jeg skal montere den i bunn av skroget. (Ikke gjennomgående svinger)

Det står et gammelt ekkolodd (Eagle) i båten fra før. Svingeren er montert oppi en liten boks fyllt med frostvæske.

Ønsker å benyttes samme metode, men regner med å måtte skifte selve svingeren?

Hilsen fiha

Skulle vell gå greit det å sette den nye oppi boksen som den gamle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...