Thorlyn Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 (redigert) til sammenligning så ligger svingeren i plast for innvendig montering på 400kr hos wmj hos netshop koster den 949.- Jeg kom til 8444 kroner inkl svinger hos netshop uten frakt.. mot 6498 kroner inkludert hos wmj ferdig levert på døra alt innkludert Redigert 4.Mai.2008 av THORLYN (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
fiskebat Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 (redigert) Ja det stemmer det , 520 og 520 s selges ut rasende billig. 525 S selges nå med svinger for : GARMIN GPSMAP 525S COLOR COMBO WITH INTERNAL GPS ANTENNA & TRANSOM MOUNT TRANSDUCER US$899.00 DVS : nok 5790,00 ink mva + frakt Som sakt de er ganske like de store netthandlerbuttikene så de lønner seg nok å velge det rimeligste altrnativet av de som er annbefalt mest på BP. Redigert 4.Mai.2008 av fiskebat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Vil det si at en norsk importør/forhandler ikke kan gå konk? Kjøper en fra en "autorisert" norsk forhandler, må både forhandler og importør gå konk for at en skal miste rettighetene etter kjøpsloven, og om så begge ledd skulle forsvinne vil alle seriøse produsenter sørge for at den nye importøren fortsatt håndterer reklamasjonene på utstyr solgt gjennon den forrige importøren. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Kjøper en fra en "autorisert" norsk forhandler, må både forhandler og importør gå konk for at en skal miste rettighetene etter kjøpsloven, og om så begge ledd skulle forsvinne vil alle seriøse produsenter sørge for at den nye importøren fortsatt håndterer reklamasjonene på utstyr solgt gjennon den forrige importøren. Vi fleste foretrekker da og handle mest mulig lokalt eller i Norge men vi liker da ikke å bli lurt ,selgere av shipselektronikk i Norge har ett forklaringsproblem på de prisene de forlanger som tyder på ett ustrakt prissamarbeid , det kan ikke bare lav dollar når det blir ca 1 /2 priser og hender under det og. Om mange nok handler sitt på nettet blir det snart så vi fleste kan handle lokalt igjenn. Må støtte det lokale nærinsliv hvet du , sier en kompis når han går på ølkroa . Sitér dette innlegget Link to post
abba2000 Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Ja, jeg er klart til å handle, men er meget skeptisk til å handle utenfor Norge. Dette er noe jeg aldri har gjort før. Hvordan går jeg frem? - Må jeg forskuddsbetale? - Hva med fortolling? (noen andre som skal ha, så kan vi gjøre et felles innkjøp)? Er klar til å spare et par tusenlapper...... :-) Hilsen fiha Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Jeg handler selv mesteparten av elektronikken i fra USA , det jeg advarer mot er å handle paralellimportetert utstyr fra en norsk forhandler som bare er litt billigere enn hva en må betale fra eksempelvis Malfix. Det som startet denne debatten var et var spørsmål hva som var spesielt med en Garmin US modell som netshop.no selger. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Ja, jeg er klart til å handle, men er meget skeptisk til å handle utenfor Norge. Dette er noe jeg aldri har gjort før. Hvordan går jeg frem? - Må jeg forskuddsbetale? - Hva med fortolling? (noen andre som skal ha, så kan vi gjøre et felles innkjøp)? Er klar til å spare et par tusenlapper...... :-) Hilsen fiha Det du kan gjøre er å sende en mail til deres "utvalgte" å skrive deres spøsmål som de skrev her og spørre om deres utvagte produkts pris og stemmer så det ikke blir noe misforståelser. Oppgi navn og adresse. Om de snakker Engelsk godt så oppgi gjerne deres telefonnummer. Det er ikke uvanlig i USA å kunne belaste kontoer etter telefonavtale om det avtales om det. Adresser - mailadresser og telefonnumre er viktigere en kontonummre , money order , en slags gammeldags postanvisning. Pay Pal er ett konto system som gjør det enklere og du er til en hvis grad forsikret mot svindel. De store netthandlene har tilpasset seg Europeiske betalinger så da går det heilt greit der. Altså om en er usikker, ikke kjøp på Ebay eller hos ukjente netthandlere . Før jeg kjøper noe av en netthandler, Norske /untenlanske ringer jeg deres nummer og ser hvor lang tid det tar før noen svarer , dette er en meget smart måte å sortere de på, ( de fleste Norske detter ut her). Det kan hvere greit å bruke ett eget bankort til netthandel , ikke bruk kontoer med masse penger og kreditt på. I utlandet har alle betalingskort forsikring mot svindel , det har du ikke om du handler med kort fra Norske banker. En betalig over konto til noen i USA tar fra 4 till 7 dager. Sitér dette innlegget Link to post
riosport Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 ser at på marindealer så kan man velge forskjellig frakt,hva foreslår du fiskebat? Sitér dette innlegget Link to post
abba2000 Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 ser at på marindealer så kan man velge forskjellig frakt,hva foreslår du fiskebat? Hei Riosport. Skal du også kjøpe kartplotter fra utlandet? Hilsen fiha Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 ser at på marindealer så kan man velge forskjellig frakt,hva foreslår du fiskebat? Ser att jeg har brukt EMS (USPS Global Express Mail) mye , trolig pga det var det billigste alternativet . Prisforsskjellene går vesenlig på transporttiden , vanlig pakkepost og post blir ikke sendt med båt så det kommer fort frem, det er fortollingen som kan ta litt tid. På litt tyngre kolli lønner det seg å bruke Jet carrier og om sendigen er større en hva som kan sendes i posten bruker jeg "UTI Transport Solutions" til opphenting og levering til Jet carier i New jersey for overseas shipping. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 har planer om å kjøpe plotter med diverse utstyr fra http://www.marinedeal.com/. noen som har erfaringer fra denne butikken?handler for 800 dollar,ser at shipping kostnadene kommer på 229 dollar om jeg velger fedex international priority,er ikke det mye? hvilken annen frakt kan jeg velge som er sikkert,trygt og billig?? Internasjonal kurerpost er dyrt, entent det heter FedEx, UPS eller DHL. Ta heller og opprett en konto hos http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp . Så får du rimelig internfrakt i USA, og mye billigere flyfrakt over dammen Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
abbor Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 USPS (Det amerikanske postvesnet) er et rimligere alternativ for transport enn FedEx, UPS og DHL, ulempen er at det fort tar et par uker. Slutter meg til anbefalingen av Jetcarrier, har brukt dem omkring 10 ganger det siste året. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 (redigert) Internasjonal kurerpost er dyrt, entent det heter FedEx, UPS eller DHL. Ta heller og opprett en konto hos http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp . Så får du rimelig internfrakt i USA, og mye billigere flyfrakt over dammen Jetcarrier er rimelig fra New Jersey til Tistedal og til din adresse ,men på innenlans frakt i USA er de av de aller dyreste , ofte + mange 100 % over gunstig markedspris. Innenlansfrakt i USA er vanskelig , så om selger ikke vill sende varen til Jetcarrier i NJ eller hjem til deg så bør handelen utgå om en ikke har store kunnskaper om innenlansfrakt i USA. Ser på noen frakter fra Marie Deal med EMS , vekt 20 lb pris hjem på døra $86,12 EMS vekt 15 lb ............................$73,80 Ems vekt 22 lb ............................$92,53 Dette var i fjor ,det har vell steget litt. Redigert 5.Mai.2008 av fiskebat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Frakten fra wmj med usps koster 73 dollar for en plotter. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Fjesingen Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Kjøpte nettopp en Garmin kartplotter fra http://www.tigergps.com. GPSMAP 4008, GSD 22, BlueChart G2 Vision LARGE + 2 givere. Toatalt ca 13.500 NOK fritt levert Oslo (Krever seff at du tar den med selv eller andre tar med) Styr unna Humminbird da USA modellene ikke kan settes til metric. Vet ikke hvordan det er på andre merker. På Garmin er det ingen forskjell på modellene så her kan du kan velge språk og måleenheter. Det er 2 år garanti fra produsent så ulempen er frakt hvis det skulle skje noe. Dette er min tredje GPS fra USA og de fungerer glimmers Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Også for Raymarine, Furuno og Lowrance er det ingen forskjeller på US og Europautgaver når det gjelder språk og måleenheter. Sitér dette innlegget Link to post
riosport Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Hei Riosport.Skal du også kjøpe kartplotter fra utlandet? Hilsen fiha hei fiha. planen min er å kjøpe fra utlandet,men er litt naturlig skeptisk.. men tror jeg har blitt overbevist av alle her inne på baatplassen som har god erfaring! hilsen riosport Sitér dette innlegget Link to post
espedal Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Virker fristende å handle fra Junaiten nå som dollarkursen er lav ja. Er i markedet for kartplotter - evt kartplotter/ekkolodd - og lurer på hva som er best valg. Skal brukes i en 18" skjærgårdsjeep, og vurderer om det er like greit å kjøpe en Garmin 525 fremfor en 525S? I en båt av denne størrelsen burde man vel klare seg med kun kartplotteren, samt at det enkler montering en del da man ikke får en giver å ta hensyn til... Sitér dette innlegget Link to post
abba2000 Svart 7.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Er i markedet for kartplotter - evt kartplotter/ekkolodd - og lurer på hva som er best valg. Skal brukes i en 18" skjærgårdsjeep, og vurderer om det er like greit å kjøpe en Garmin 525 fremfor en 525S? I en båt av denne størrelsen burde man vel klare seg med kun kartplotteren, samt at det enkler montering en del da man ikke får en giver å ta hensyn til... Jeg går for en 525S, så har jeg mulighet for å montere svinger senere. Kjøper jo plotteren som en investering, og har tenkt å ha den i lang tid fremover. Og i motsatt fall tror jeg det er lettere å selge en 525S brukt. Tror jeg går for www.netshop.no - Er ikke tøff nok til å kjøpe fra USA med forskuddsbetaling og alt... Lettere å forholde seg til en norsk forhandler, selv om produktet er en USA-modell. ...Hvis det da ikke er noen som vil gjøre jobben for meg......? Hilsen fiha. Sitér dette innlegget Link to post
abba2000 Svart 7.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Hvis vi er flere som skal ha, er det kanskje noen som vil påta seg jobben med å kjøpe fra USA for oss ?? Hilsen fiha Sitér dette innlegget Link to post
espedal Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Jeg går for en 525S, så har jeg mulighet for å montere svinger senere.Kjøper jo plotteren som en investering, og har tenkt å ha den i lang tid fremover. Og i motsatt fall tror jeg det er lettere å selge en 525S brukt. Godt poeng! Har ikke tenkt over muligheten for å utsette å montere svingeren. Etter å ha lest litt rundt om, virker Garmin som et bedre alternativ enn Humminbird, som jeg først vurderte. Hovedårsaken til at jeg ønsket en Humminbird var det enkle festesytemet for selve plotteren. Men antar det er omtrent like lett å ta med seg en Garmin 525S når man forlater båten...? Sitér dette innlegget Link to post
abba2000 Svart 7.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Jeg kontaktet Norsk Fletteri AS, da det gikk rykter om at de hadde billige BlueChart-brikker. Svaret jeg fikk var : BlueChart g2 Vision Regular : Kr. 2475,- Kanskje vi kan få god pris hvis vi legger inn en samlet bestilling? Noen som vet om andre som selger disse brikkene til en fornuftig pris? For mitt vedkommende er det brikke VEU051R jeg er på jakt etter. Hilsen fiha Sitér dette innlegget Link to post
espedal Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Vi må vel eventuelt være en god del som skal kjøpe samtidig, dersom vi skal få noe særlig til rabatter, tenker jeg. For øvrig er det vel samme brikken jeg trenger også (Vestlandet). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.