froesak Startet 3.Mai.2008 Del på Facebook Startet 3.Mai.2008 Hei! Har en 18 fot tunebåt med 30 hk på. Den gjør 16kn men jeg mangler litt på og få den i plan. Vil det kunne hjelpe og montere på trimplan? Vil den løfte seg bak da? Og vil den gå fortere hvis jeg får ned baugen på den? Hvor bør disse monteres? Jeg har ekkolodd svinger og fartshjul ytterst så disse må sitte nærmere senter på båten. Hvor bredt bør det være i mellom disse? Sitér dette innlegget Link to post
Selco18 Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 Hallo! Jeg syntes det er rart at den ikke går i plan eller halvplan da den gjør 16kn. Min 18ft selco planer ved 10-12kn men båten min er som ny under. Tror svinger og fartsmåler må vike for evt trimplan. Har du prøvd båten så lett som mulig, og om det er noen forskjell da. For går mer i plan da så tror jeg ikke det er mye å hente på trimplan! Om båten din har slitt og flassete bunnstoff kan det være en tanke å fornye det eller erstatte det med noe glatte teflongreier? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 (redigert) dette er da ikke en planende båt. den bare skjener meir eller mindre avgårde i halvplan. trur slett ikkje du vil oppnå meir fart med trimplan, heller tvert imot. kun at båten går flatere men òg evt legge seg over mot siden. Redigert 3.Mai.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.