Jump to content

Det er verdt slitet :-)

Windy37GM

Recommended Posts

Det er verdt slitet med polering :-)

polering.jpg

Oksydert felt øverst, vasket..

Joda310

snart ferdig....

Edited by Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Er det ikke deilig? :smiley: Blir aldri lei av å beundre skroget etter at det er nypolert.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Målet er alltid å se sekundviseren på en analog klokke :-)

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Målet er alltid å se sekundviseren på en analog klokke :-)Joda310
Flott.

Veldig flott. Du kan gi beskjed dersom du har ledig kapasitet og har lyst til å polere store flater.... Jeg har brukbar poleringsmaskin og masse kaffe.

Du kan gratis anvende båtplassen min i Son mens du polerer - og til og med noen dager ekstra.....

Fint og blankt ser det ut til å bli ja!

Ellers må jeg innrømme at polering av overbygget er noe som merkelig nok aldri blir noe av for min del :blush: . Tar skroget skikkelig når båten er på land, og tenker hver gang at " overbygget tar jeg mens den ligger ute"! Men merkelig nok så dukker det hvert år opp så mye annet som må fikses, at det aldri kommer så langt som til polering. Vasker en gang i blant, men blankt blir det ikke! Men så er det ikke noe smykkeskrin jeg har heller da, men en traust veslandsk bruksbåt. Litt glans hadde dog ikke skadet uansett...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Ellers må jeg innrømme at polering av overbygget er noe som merkelig nok aldri blir noe av for min del :blush: . Tar skroget skikkelig når båten er på land, og tenker hver gang at " overbygget tar jeg mens den ligger ute

Godt å se at jeg ikke er alene om dette "syndromet"! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det er det jeg sier..... Mye enklere med trebåt og teak/mahogny. En lett vannpuss, og et strøk med høyglanslakk - så skinner den om kapp med solen. :cool:

Ingen remedier (rubb/polish/sealer etc. etc.), ikke elektrisitet - kun en pussekloss og en lakkpensel/fordriver. :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Du kan gi beskjed dersom du har ledig kapasitet og har lyst til å polere store flater.... Jeg har brukbar poleringsmaskin og masse kaffe.

Du kan gratis anvende båtplassen min i Son mens du polerer - og til og med noen dager ekstra.....

Etter at jeg tryna ned fra båten, er ikke kroppen helt i lage :-) Blå både herogder+at jeg landet på kompressoren og knakk masse deler på den :-(

Ellers må jeg innrømme at polering av overbygget er noe som merkelig nok aldri blir noe av for min del :blush: . Tar skroget skikkelig når båten er på land, og tenker hver gang at " overbygget tar jeg mens den ligger ute"!

Her poleres overbygget, iår på land. Var så mye styr ifjore med å ta det på vannet.... Mye lettere i hagen :-)

Brukte et blått stoff som oppfører sog som sandpapir 3000 korning. Ikke noe å gjøre hvert år, men jeg synes det trengtes iår.

Joda310

Brukte et blått stoff som oppfører sog som sandpapir 3000 korning. Ikke noe å gjøre hvert år, men jeg synes det trengtes iår.

Hva slags stoff var dette?

Jeg har et overbygg som skriker etter noe slikt :smiley: