Windy37GM Startet 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2008 (redigert) Det er verdt slitet med polering :-) Oksydert felt øverst, vasket.. Joda310 snart ferdig.... Redigert 3.Mai.2008 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
TB2855 Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Er det ikke deilig? Blir aldri lei av å beundre skroget etter at det er nypolert. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Håp Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Så blankt at man kan speile seg i det... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 3.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Målet er alltid å se sekundviseren på en analog klokke :-) Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
roaldbj Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Målet er alltid å se sekundviseren på en analog klokke :-)Joda310Flott. Veldig flott. Du kan gi beskjed dersom du har ledig kapasitet og har lyst til å polere store flater.... Jeg har brukbar poleringsmaskin og masse kaffe. Du kan gratis anvende båtplassen min i Son mens du polerer - og til og med noen dager ekstra..... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Fint og blankt ser det ut til å bli ja! Ellers må jeg innrømme at polering av overbygget er noe som merkelig nok aldri blir noe av for min del . Tar skroget skikkelig når båten er på land, og tenker hver gang at " overbygget tar jeg mens den ligger ute"! Men merkelig nok så dukker det hvert år opp så mye annet som må fikses, at det aldri kommer så langt som til polering. Vasker en gang i blant, men blankt blir det ikke! Men så er det ikke noe smykkeskrin jeg har heller da, men en traust veslandsk bruksbåt. Litt glans hadde dog ikke skadet uansett... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mouche Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Ellers må jeg innrømme at polering av overbygget er noe som merkelig nok aldri blir noe av for min del . Tar skroget skikkelig når båten er på land, og tenker hver gang at " overbygget tar jeg mens den ligger ute Godt å se at jeg ikke er alene om dette "syndromet"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
vikers Svart 3.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Det er det jeg sier..... Mye enklere med trebåt og teak/mahogny. En lett vannpuss, og et strøk med høyglanslakk - så skinner den om kapp med solen. Ingen remedier (rubb/polish/sealer etc. etc.), ikke elektrisitet - kun en pussekloss og en lakkpensel/fordriver. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Windy37GM Svart 3.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2008 Du kan gi beskjed dersom du har ledig kapasitet og har lyst til å polere store flater.... Jeg har brukbar poleringsmaskin og masse kaffe.Du kan gratis anvende båtplassen min i Son mens du polerer - og til og med noen dager ekstra..... Etter at jeg tryna ned fra båten, er ikke kroppen helt i lage :-) Blå både herogder+at jeg landet på kompressoren og knakk masse deler på den :-( Ellers må jeg innrømme at polering av overbygget er noe som merkelig nok aldri blir noe av for min del . Tar skroget skikkelig når båten er på land, og tenker hver gang at " overbygget tar jeg mens den ligger ute"! Her poleres overbygget, iår på land. Var så mye styr ifjore med å ta det på vannet.... Mye lettere i hagen :-) Brukte et blått stoff som oppfører sog som sandpapir 3000 korning. Ikke noe å gjøre hvert år, men jeg synes det trengtes iår. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
tomcat Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Brukte et blått stoff som oppfører sog som sandpapir 3000 korning. Ikke noe å gjøre hvert år, men jeg synes det trengtes iår. Hva slags stoff var dette? Jeg har et overbygg som skriker etter noe slikt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.