Jump to content

Bunkre bensin mellom Bergen og Florø? Mjømna, Askvoll...

Tom Ames

Recommended Posts

Hei,

jeg skal en tur til Florø neste uke. Drar fra Bergen på ettermiddagen og fyller sikkert i Kjøkkelvik ved start.

Så jeg tenkte å etterfylle på Mjømna eller i Askvoll.

Noen som vet om de har kort automat der eller må man komme i åpningstiden? Har fylt begge steder før, men midt på dagen og det er flere år siden, så jeg er usikker på dette....

Andre steder på veien som selger bensin og har kortautomat utenom åpningstid?

Edited by Tom Ames (see edit history)

Jeg har bunkret diesel i Askvoll ved flere anledninger. Der er det kortautomat utenom(og i) åpningstid for alle pumpene, også for de i marinaen for lystbåter. En pumpe for avgiftsfri diesel og en for 95 oktan blyfri bensin er tilgjengelig i marinaen. Da skulle du være hjulpet om det er 95 oktan blyfri bensin du benytter!

I denne linken kan du selv lese og få bekreftet det jeg har skrevet.

Jeg har også bunkret diesel i Eivindvik på dagtid hvor jeg benyttet kortautomat, men jeg husker ikke om det var bensin tilgjengelig der.

Her er en link med tlf. nr. til bensinstasjonen i Evindvik.

Det er også bunkringsmuligheter i Dingja et lite stykke nord for Eivindvik. Jeg vet ikke om det er bensin tilgengelig der til alle døgnets tider.

Her er en link med tlf. nr. til bunkringsmulighet i Dingja.

Takk for god tilbakemelding. Satser sikkert på Askvoll da.

Hadde en grandtante i Dingja, som vi besøkte for 30 år siden, hadde vært morro å stoppet der og sett om jeg kjente meg igjen....