Jump to content

Småbåtregisteret blir frivillig fra 1/1-03!


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

I kveldsmøtet i Odelstinget 3. desember ble småbåtregisterets skjebne tatt opp til votering. Utifra referatet ( http://www.stortinget.no/otid/2002/midl/o021203k.htm ) tolker jeg det slik at registreringsplikten bortfaller fra 1. januar 2003. Har ikke finlest alt, men i det som ble vedtatt med 41 mot 34 stemmer står det blant annet, jeg siterer:

 


"I lov 26. juni 1998 nr. 47 om fritids- og småbåter gjøres følgende endringer:

 

§ 5 skal lyde:

 

§ 5. Adgang til å registrere småbåter

 

Småbåter som har fast havn her i riket eller som brukes i norsk kystfarvann, innsjø eller vassdrag av person med fast oppholdssted her i riket, og som har

 

1. motor som fremdriftsmiddel, eller  

 

2. seil som fremdriftsmiddel og en største lengde på 4,5 meter eller mer,

 

kan registreres i småbåtregisteret av eieren i henhold til loven her. Ved overdragelse av båt som er registrert, kan både selger og kjøper sende melding om overdragelsen til småbåtregisteret."


Det er også noen andre endringer, men så lenge det står kan registreres, burde det vel nå være avklart at vi sitter igjen med en frivillig registrering??

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites


Ingar: Flott jobbet Lars!!!! :lol:

Tar jeg ikke helt feil er vi først ute med denne nyheten!


Tror nok det, ja. La den ut på Båtmagasinets forum en halv time senere! Hi, Hi!! De burde jo få vite det, de som fremdeles ikke har konvertert til oss! Nå er vi over 300 registrerte (kompetente) brukere, fantastisk!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...