Jump to content

Robertsen AD300DL selvstyring

kes

Recommended Posts

Kontrollenheten til selvstyringen synes å ha tatt kvelden. Dette er den store typen med to skjermer, en for menystyring og en for visning av kurs. Når jeg slår den på, blir menyskjermen mørkeblå med en lysere stripe i midten. Etter å ha slått den av og på gjentatte ganger, kom det opp en systemmelding som sa "Feil med kontrollenhet". Siden har den ikke sagt noe som helst, men blir framdeles mørkeblå når jeg slår den på. Selvstyringen er som nevnt AP300DL, serie nr. 1093 D22 med programvare V2R2.

Noen som kjenner til noen som reparerer slikt utstyr i Stavanger/Sandnes området (ikke Landor Larsen!!!!!!) , eller kjenner noen som muligens har en slik kontrollenhet for salg?

Neivel, da får jeg bite i det sure eplet og levere den inn til reparasjon selv om jeg ikke får den tilbake før i oktober. Alternativet er å kjøpe ny, men den koster rundt 13.000, og det vil ikke være så hyggelig hvis det nå skulle vise seg å være en ødelagt "ett eller annet" til 10 kroner som må skiftes ut......... :nonod:

Svart (redigert)

Den jeg "tapte" på eBay var ut fra produksjonsnr. samme årsmodell som min, d.v.s. 1992/1993. Den ville med mitt siste bud umiddelbart før stenging av budgiving ha kommet på ca. kr. 3500 med frakt og avgifter. Dette var for så vidt en grei nok pris, men den manglet både rorgiver, rorvinkelsensor, fluxgate kompass og "junctionbox" slik at den var langt fra komplett. Jeg håper den som fikk tilslaget har dette ellers vil det bli en ganske kostbar 15 år gammel autopilot. Jeg får holde øynene åpne og se om det kommer flere på markedet.

Redigert av kes (see edit history)
:sweat: Faren over og nødropet tilbakekalles! Jeg har klart å få tak i en ny og ubrukt kontrollboks med full garanti hos Egersund Reisereparasjoner as til innbyttepris mot innlevering av min ødelagte. Hyggelige, meget dyktige og med rette serviceinnstilling! Mellomlegget på kr. 6700 mellom ny og min gamle er til å leve med så jeg slapp med skrekken denne gangen! :flag:
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...