kes Startet 4.Mai.2008 Del på Facebook Startet 4.Mai.2008 Kontrollenheten til selvstyringen synes å ha tatt kvelden. Dette er den store typen med to skjermer, en for menystyring og en for visning av kurs. Når jeg slår den på, blir menyskjermen mørkeblå med en lysere stripe i midten. Etter å ha slått den av og på gjentatte ganger, kom det opp en systemmelding som sa "Feil med kontrollenhet". Siden har den ikke sagt noe som helst, men blir framdeles mørkeblå når jeg slår den på. Selvstyringen er som nevnt AP300DL, serie nr. 1093 D22 med programvare V2R2. Noen som kjenner til noen som reparerer slikt utstyr i Stavanger/Sandnes området (ikke Landor Larsen!!!!!!) , eller kjenner noen som muligens har en slik kontrollenhet for salg? Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Jeg prøver igjen. Det kan være at det fine været her sørpå har medført at det er blitt mye utevær i helgen med påfølgende mindre besøk på Baatplassen. Noen som vet eller kan noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 13.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 Er det ingen som har kunnskap/kjennskap til denne? Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 14.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2008 Neivel, da får jeg bite i det sure eplet og levere den inn til reparasjon selv om jeg ikke får den tilbake før i oktober. Alternativet er å kjøpe ny, men den koster rundt 13.000, og det vil ikke være så hyggelig hvis det nå skulle vise seg å være en ødelagt "ett eller annet" til 10 kroner som må skiftes ut......... Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 14.Mai.2008 Del på Facebook Svart 14.Mai.2008 Det finnes en til salgs på Ebay, hvis det er den rette. Her er linken: AP300DL Kanskje det er et håp? Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 Det finnes en til salgs på Ebay, hvis det er den rette. Her er linken: AP300DL Kanskje det er et håp? Lykke til. Det er den rette. Takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 18.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2008 (redigert) Tapte auksjonen på kontrollboksen på eBay de siste to sekundene noen som kjenner til andre brukte AD300DL kontrollbokser til salgs? (Tillegg: Det ligger en til for salg på eBay, men den har ødelagt LCD menypanel og bør ikke kjøpes). Redigert 18.Mai.2008 av kes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 18.Mai.2008 Del på Facebook Svart 18.Mai.2008 Det var synd når du var så nærmt målet. Så at den gikk til Norge og regnet med at det var deg. Ser at prisen steg en del til slutt, men det var vel ikke så dyrt likevel? Jeg har også sett etter autopilot og har sett at det er en del til salgs, enten som hele sett eller bare enkle deler. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 18.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2008 (redigert) Den jeg "tapte" på eBay var ut fra produksjonsnr. samme årsmodell som min, d.v.s. 1992/1993. Den ville med mitt siste bud umiddelbart før stenging av budgiving ha kommet på ca. kr. 3500 med frakt og avgifter. Dette var for så vidt en grei nok pris, men den manglet både rorgiver, rorvinkelsensor, fluxgate kompass og "junctionbox" slik at den var langt fra komplett. Jeg håper den som fikk tilslaget har dette ellers vil det bli en ganske kostbar 15 år gammel autopilot. Jeg får holde øynene åpne og se om det kommer flere på markedet. Redigert 18.Mai.2008 av kes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 18.Mai.2008 Del på Facebook Svart 18.Mai.2008 Ja, har sett at det er noen av og til. Da denne gikk til Norge kan det hende at det er lurt å følge med på Finn også i tilfelle den ikke passet? Hvem vet hva som kan skje. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2008 Jeg gir ikke opp og løfter denne tråden på ny. Det kan tenkes at noen av medlemmene eller leserne har vært bortreiste og ikke registrert mitt nødrop. Status er framdeles den samme: Kjøper brukt kontrollpanel til Robertson autopilot AD300DL rundt 1992-1995 modell. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 21.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 Faren over og nødropet tilbakekalles! Jeg har klart å få tak i en ny og ubrukt kontrollboks med full garanti hos Egersund Reisereparasjoner as til innbyttepris mot innlevering av min ødelagte. Hyggelige, meget dyktige og med rette serviceinnstilling! Mellomlegget på kr. 6700 mellom ny og min gamle er til å leve med så jeg slapp med skrekken denne gangen! Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 29.Mai.2008 Del på Facebook Svart 29.Mai.2008 Det var hyggelig å høre at det ordnet seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.