Jump to content

Trimgiver på VP290-drev

bard

Recommended Posts

Trimindikatoren min virker ikke og jeg regner med giveren har skylda. Jeg har ohm'et den og resultatene virker feil. Jeg liker elektronikk og har lyst til å få instrumentet til å virke. Før jeg prøver å skaffe ny giver vil jeg finne ut om det er mulig å få ut den gamle. Jeg har tatt vekk "festegaffelen", men det er fortsatt ikke mulig å få ut giveren med håndmakt. Jeg har prøvd mye rustløser og lirking. Er det noe triks her? Er det i det hele tatt mulig å få den ut uten å demontere masse annet? Det ser egentlig ut som det ikke er plass nå. Båten står på land uten drev for tiden. Jeg er litt skeptisk til å bruke mye makt og grovt verktøy, og kanskje sitte igjen med en halv sensor og en lekkasje.

2.jpg

1.jpg

Svart (redigert)

Akselen med tannhjul får jeg lett ut, men resten sitter.

Drevet er av nå, så det skal være rimelig greit å få ut hjelmen. Det skal jeg se litt nærmere på, men det er kanskje tryggest å vente med destruktiv demontering til jeg har ny giver tilgjengelig.

Jeg begynner å helle mot å utsette hele prosjektet til høsten og heller få båten på vannet så fort som mulig. Det var det som skjedde for et år siden også .... :smiley:

Redigert av bard (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...