bard Startet 4.Mai.2008 Del på Facebook Startet 4.Mai.2008 Trimindikatoren min virker ikke og jeg regner med giveren har skylda. Jeg har ohm'et den og resultatene virker feil. Jeg liker elektronikk og har lyst til å få instrumentet til å virke. Før jeg prøver å skaffe ny giver vil jeg finne ut om det er mulig å få ut den gamle. Jeg har tatt vekk "festegaffelen", men det er fortsatt ikke mulig å få ut giveren med håndmakt. Jeg har prøvd mye rustløser og lirking. Er det noe triks her? Er det i det hele tatt mulig å få den ut uten å demontere masse annet? Det ser egentlig ut som det ikke er plass nå. Båten står på land uten drev for tiden. Jeg er litt skeptisk til å bruke mye makt og grovt verktøy, og kanskje sitte igjen med en halv sensor og en lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 4.Mai.2008 Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 Har samme problemet på DP 290. Men jeg kan ikke gi deg andre tips enn at jeg så sent som i dag har lest i servicemanualen hvordan få ordnet dette. Se VP drev. Sitér dette innlegget Link to post
bard Svart 4.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 Jeg har også lest manualen, det står vel noe så enkelt som "ta den ut" Jeg siterer The REAL meaning of the Haynes Manual instructions: Haynes: Should remove easily. Translation: Will be corroded into place ... clamp with adjustable spanner then beat repeatedly with a hammer. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 4.Mai.2008 Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 Hvis du tar ut akselen med hjul som sitter inne i hjelmen utvendig på drevt så med litt flaks klarer du og skyve den opp ellers må du ta ut hele hjelmen slik att du knuser den og setter inn ny , men dette krever att du tar av drevet. Sitér dette innlegget Link to post
bard Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 (redigert) Akselen med tannhjul får jeg lett ut, men resten sitter. Drevet er av nå, så det skal være rimelig greit å få ut hjelmen. Det skal jeg se litt nærmere på, men det er kanskje tryggest å vente med destruktiv demontering til jeg har ny giver tilgjengelig. Jeg begynner å helle mot å utsette hele prosjektet til høsten og heller få båten på vannet så fort som mulig. Det var det som skjedde for et år siden også .... Redigert 5.Mai.2008 av bard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.