tuffff Startet 4.Mai.2008 Del på Facebook Startet 4.Mai.2008 (redigert) Krise Sjøsatte i dag og på prøveturen ruste motoren plutselig opp og fremdriften forsvant nesten helt. Måtte luse meg hjem på tomgang - hver gang jeg førsøkte å dra opp turtallet så sluret giret/propellen. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes? Er det noen annen mulig feilkilde enn konkoblingen og hvordan bærer jeg meg i så fall ad for å fikse på dette? Kan det skyldes at girkabelen er defekt og ikke drar helt i gir? mvh tuffff Redigert 5.Mai.2008 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Tilt opp drevet. Lag ett overrettmerke på propell og propellmutter. Ta en prøvetur og få drevet til å spinne. Se på overrettmerker etter dette. Er merkene ute av stilling for hverandre så har vulkaniseringen gått i stykker på propellen.Bytt propell. Om ikke så ligger problemet i drevet. Men si meg en ting...er du sikker på at det er konkobling på et SX/cobra drev? Trodde egentlig at disse hadde vanlig sjaltedrev i undervannshus og at 270,280,290 drevene hadde koblingskon? Noen andre som husker/vet? Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
SF Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Hei, Hadde samme problem på 280 drev for noen år siden, da var det vulkaniseringa på propellen som hadde røket. Kjenner dessverre ikke King Cobra drevene og når de evt ble utstyrt med kon. Jeg hadde sjekket propellen først. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
tuffff Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Joda, King Cobra og SX-drevene har kon. Vanlige Cobradrev har ikke konkobling, men uansett så sjekket jeg propellen i formiddag og det var (heldigvis)denne som var gåen. Fisker båten opp av vannet i morgen og skifter propell. Forsøkte fra en meget smal badeplattform, og det var ikke suksess - ikke fra den utrolig ranke havnejolla gikk det bedre helller, så krana er god å ha i slike tilfeller. Utrolig kaldt i vannet var det også, og propellen blir liggende like under vannflaten med drevet helt opptiltet. Uansett - takk for svar. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.