nidelv590 Startet 4.Mai.2008 Del på Facebook Startet 4.Mai.2008 (redigert) Nå var tiden inne for ny dørk i båten, gammelt forferdelig vinylbelegg skal vike plass for laminerte dørkplater fra Maritim, se bilde: Forberedelsene er gjort og det er tid for behandling av disse. Hva anbefales? Dørken er jo utsatt for konstant variasjon i temperatur og således også mye fukt. Har hørt at det eneste riktige er å bruke epoxy/epoksy for å få et bra resultat utseendemessig og en fullstendig vannavisende dørk. Da trenger jeg tips, hva slags epoxy er best til dette området? Hvordan påføres epoxy? Jeg vil ha svar her av folk som har erfaringer, før jeg eventuelt ringer til en ivrig selger. Redigert 4.Mai.2008 av Viking21 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 4.Mai.2008 Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 Jeg har brukt lakk fra Epifanes på disse platene tidligere. Ørten lag. Sitér dette innlegget Link to post
nidelv590 Svart 5.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Jeg har brukt lakk fra Epifanes på disse platene tidligere. Ørten lag. Jeg fulgte anbefalingen din og kjøpte Epifanes klar lakk. Dørken så fantastisk ut allerede etter første strøket med 50% tynner. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 5.Mai.2008 Del på Facebook Svart 5.Mai.2008 Bare hyggelig. Slik ble dørken vår: Sitér dette innlegget Link to post
nidelv590 Svart 6.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 Det ser jo fantastisk bra ut! Husker du hvor mange strøk du hadde? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 6.Mai.2008 Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 Tror jeg ga meg på 6 eller 7. Med mattsliping imellom. Kunne sikkert tatt et par til, men da var jeg mer sugen på å bruke båten. Og når hele båten var nyoppusset, solgte vi den..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.