Ludde30 Startet 5.Mai.2008 Del på Facebook Startet 5.Mai.2008 De første vinsjene til Engbo har startmotoren fra Ford Anglia eller Cortina (selvsagt en Lucas...) som motor. Min er sliten, har brudd i et par viklinger som Vestfold Elektro-diesel ikke klarer å lodde, og starter følgelig bare av og til. Gir jeg den et kakk med hammeren fra undersiden går det stort sett bra, men når det er mye vind så har jeg ikke alltid tid til å bale med det. I den faste gjengen er vi tre - fire stykker som har sånn vinsj, og utover at jeg trenger en ny motor til vinsjen, ønsker vi flere slik at vi kan ha et lite delelager i tilfelle flere havarier. Er det noen her på forumet som har/ vet om noen som har en slik eminent vinsjmotor evt hvor det er å få tak i? Engbo hadde kanskje noe liggende så jeg skal ta en tur dit, men ønsker å få tak i fler. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Ludde30 Svart 6.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 Ingen som kan tenke seg hvor en motor er å oppdrive? Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Amorøsa Svart 6.Mai.2008 Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 Grøstad ? Sitér dette innlegget Link to post
Amorøsa Svart 6.Mai.2008 Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 Engbo har ikke disse motorene nå, men det er mulig en nyere motor kan tilpasses. Engbo er flinke på sånt og har muligens en løsning allerede. Selv husker jeg med litt skrekk disse første grønne vinsjene. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 7.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2008 Ole på Engbo er en kunnskapsbank og en fikser må jeg si. Han hadde kjente selvsagt godt både motoren og all historikk knyttet til ulike løsninger på akslingen etc. Han hadde for et par år siden tilpasset en nyere motor for en kunde, men han endte opp med å kjøpe helt ny vinsj. Denne motoren fikk jeg med meg helt uten videre for å sjekke om jeg kunne bruke den. Og gjett om jeg kunne. Riktignok måtte jeg file kilen som tres inn på giret en god del, spikke litt i det ene spantet, men jaggu fikk jeg den på plass til slutt. Jeg har i grunn sans for den gode gamle grønne vinsjen. Trekker bra og det fine er at man tvinges til å stå akter og følge med på at ting går som det skal (har ikke så mye annet å gjøre når jeg først står der og holder knappen inne). Det er selvsagt et problem at alderen begynner å innhente en del av disse motorene, men konseptet med minst mulig leamikk som kan gå i stykker har jeg sansen for. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.