osten01 Startet 6.Mai.2008 Del på Facebook Startet 6.Mai.2008 [indeHei! Jeg har et volvo penta ms3c gir på en TAMD30A motor. Jeg har oppdaget at den fusker med å gå i fri dvs. at den etter å ha vært i revers har jeg problemer med å få den i fri. den beveger seg til fri men giret går ikke i fri. den kommer ofte etter litt arbeid med spaken, det er ikke treghet i girspaken, feilen tror jeg ligger i giret. Er det noen som kan gi meg noen tips om hva som kan forårsake dette? Synes også motoren slår noe når den går i gir, dette har jeg fått høre er vanlig på denne typen gir? Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 7.Mai.2008 Del på Facebook Svart 7.Mai.2008 Jeg hadde samme problem. Du kan prøve å vere litt hard når du girer noen ganger. Jeg gjorde dette etter råd fra Volvo verksted, de sa det var kommet et belegg på lamellene, giret mitt virket bra etterpå. Virker ikke dette prøv med tynnere olje. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.Mai.2008 Del på Facebook Svart 7.Mai.2008 Vanlig forklaring er at gearwiren ikke er riktig justert, at fri ikke er på midten. Dette gearet er mekanisk og vil derfor gi lyd fra seg når man kobler det inn. Det er ikke lameller, men en messingkon som griper tak.. Søk på "+ms3 +kon" Uten anførselstegn. Sitér dette innlegget Link to post
osten01 Svart 10.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Takk for tilbake meldingene! Det er riktig at gearwirene ikke var justert riktig men det er forsatt ikke helt bra, det viser seg at det er mindre vandring mellom revers og fri enn det er mellom framover og fri. har prøvd å være hard med giret med det hjelper ikke så langt, forlag mottaes med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 klarer du ikke å justere wiren slik at hendelen på gearet havner i fri nå fjernkontrollen står i fri? Sitér dette innlegget Link to post
osten01 Svart 11.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Når jeg tar og skyver fjernkontrollen fra revers til fri må jeg ta den litt forbi fri på fjernkontrollen for å få den i fri, men da får jeg problemer når jeg går fra forward til fri for da kan den gå direkte i revers. vandringen i fri område er for liten. kan det være at det ligger en fjær i giret mekanismen som blir slakk med tiden slik at dette kan oppstå? hvis så hvordan er det ta denne ut og bytte den, er det noe samenstillingstegning som viser hvordan Ms3c giret er satt sammen? Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 11.Mai.2008 Del på Facebook Svart 11.Mai.2008 Prøv denne https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16460 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.