Jump to content

Ms3c gir går ikke i fri.

osten01

Recommended Posts

[indeHei!

Jeg har et volvo penta ms3c gir på en TAMD30A motor.

Jeg har oppdaget at den fusker med å gå i fri dvs. at den etter å ha vært i revers har jeg problemer med å få den i fri. den beveger seg til fri men giret går ikke i fri.

den kommer ofte etter litt arbeid med spaken, det er ikke treghet i girspaken, feilen tror jeg ligger i giret.

Er det noen som kan gi meg noen tips om hva som kan forårsake dette?

Synes også motoren slår noe når den går i gir, dette

har jeg fått høre er vanlig på denne typen gir?

Takk for tilbake meldingene!

Det er riktig at gearwirene ikke var justert riktig men det er forsatt ikke helt bra, det viser seg at det er mindre vandring mellom revers og fri enn det er mellom framover og fri.

har prøvd å være hard med giret med det hjelper ikke så langt, forlag mottaes med takk.

Når jeg tar og skyver fjernkontrollen fra revers til fri må jeg ta den litt forbi fri på fjernkontrollen for å få den i fri, men da får jeg problemer når jeg går fra forward til fri for da kan den gå direkte i revers.

vandringen i fri område er for liten.

kan det være at det ligger en fjær i giret mekanismen som blir slakk med tiden slik at dette kan oppstå?

hvis så hvordan er det ta denne ut og bytte den, er det noe samenstillingstegning som viser hvordan Ms3c giret er satt sammen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...