Jump to content

Drivstoff tilførsel tett i Snekke.

Scand25

Recommended Posts

Jeg har 2 tanker på 70 liter hver i min Scand 25. Jeg mistenker den ene tanken å ikke forsyne motoren med diesel. Da jeg fyller på tanken, øker måleren, men vil ikke minke igjen etter x antall motortimer. Jeg regner med at det er slags dieselfilter fra disse tankene. Båten er fra 83, og jeg regner med at de hadde vett til å sette filter på drivstoffet den gangen. men jeg har problemer med å finne dette. Er heller ikke noe dreven på området. Trenger de innspill jeg kan får her. Er det noen som er kjent med båten, og hvordan dette er lagt opp? Båten er fabrikkbygd.

Jeg tror at en av de sikreste fremgangsmåtene for å få mange svar er at du legger ut bilder fra motorrommet. Du har sikkert både hovedfilter på motoren som må skiftes og i tillegg forfilter mellom diseltankene og selve motoren. Har du undersøkt om ventilene på dieselslangene som høyst sannsynlig kan stenge av tilførsel og retur av diesel er stengt for den ene av tankene? Når du har en båt fra 1983 må du være forberedt på at noen slanger bør skiftes ut. Men, start med å legge ut noen bilder fra motorrommet. Det vil hjelpe mye.

Det er ikke uvanlig att rørene/ slangene melom tank og motor går tett , har opplevd det selv og har og assistert to båter som har fått motorstopp pga dette.

Altså ikke uvanlig men det er lite opplyst om denne årsaksmuligheten til motor stans.

Edited by fiskebat (see edit history)