MagnarA Startet 7.Mai.2008 Del på Facebook Startet 7.Mai.2008 Er det noen som vet hvilken type olje som brukes til hydraulisk styring? Jeg har styring fra Tennfjord. På forhånd takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 7.Mai.2008 Del på Facebook Svart 7.Mai.2008 Vanlig hydraulikkolje. 16 eller 32 viskositet, der 32 er den tykkeste hvis ikke jeg husker feil. Har 32 på min gamle tennfjord styring med autopilot, og det fungerer utmerket både sommer og vinter. Sitér dette innlegget Link to post
MagnarA Svart 7.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2008 Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Xerb Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 (redigert) Vist det er en eldre styring så anbefaler jeg Tellus T46 en kjempe olje har i grunnenikke brukt makan Redigert 8.Mai.2008 av Xerb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 (redigert) Jeg fikk veldig klar melding fra forhandler i fjor om at jeg må bruke hydralikkolje beregnet for maitimt bruk. M.a.o. den svindyre olja du kjøper i båtutstyrsforetningen. Dette fordi denne olja er tilsatt stoffer som takler at det kommer vann i den. De påsto at de hadde mange eksempler der bruk av vanlig hydralikkolje hadde forårsaket feil i styresystemet. Redigert 8.Mai.2008 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
palm Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Rart med det til fritidsbåt så må allt vare special beregnet før maritimt bruk Yrkes båter bruker standard hydraulic oljer men men vilken båtutstyrsføretning kan levere flere tusen liter på kortvarsel ?? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Hvis du er i tvil, så spør hos Tennfjord (rolls royce) hva styremaskinen din skal ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.