Ryds475GT Startet 7.Mai.2008 Del på Facebook Startet 7.Mai.2008 Hei! Jeg har kjøpt en Lowrance kartplotter og et Navionics Gold kart. Men jeg får det ikke til å fungere. Det vil si, sannsynligvis er det noe med instillingene som er problemet, og ikke monteringen. Jeg er nybegynner og har ingen erfaringer med dette fra før, så jeg sliter... Problemet er: Når jeg slår på kartplotteren kommer det opp kart over USA. (Simulator...) Ved å trykke meg frem i menyen så får jeg slått det av, og da kommer kartet jeg ønsker opp, og alt funker en liten stund. Etter ca.30sek får jeg beskjeden POSITION LOST, og Simulator-kartet dukker opp igjen. Da må jeg gjenta prosedyrene igjen med påflg samme resultat. Jeg må opplyse om at kartplotteren har innebygd antenne, og jeg har en Ryds åpen Skjærgårdsjeep, hvor jeg har plassert kartplotteren ved vindskjermen. Det burde være gode forhold for å finne satelittene... Jeg regner med at det har noe med oppsettingen av plotteren å gjøre, så er det noen som kan hjelpe meg litt her? (Jeg har en norsk bruksanvisning, men der står det bare at jeg skal gå innpå MAP DATA og velge kartet jeg ønsker, for så å trykke exit 2 ganger. Det har jeg prøvd men det funker ikke. Det må være mer...) Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Høres ut som du har krysset av for ett eller annet du ikke burde (simulator modus eller noe slikt). Kanskje enklest å bare resette alt tilbake til default-verdiene og begynne på nytt? Sitér dette innlegget Link to post
Ryds475GT Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Høres ut som du har krysset av for ett eller annet du ikke burde (simulator modus eller noe slikt). Kanskje enklest å bare resette alt tilbake til default-verdiene og begynne på nytt? Takk for svar. Hvordan resetter man til fabrikkinnstillinger da? Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 (redigert) Fra manualen: Reset Options This command is used to reset all features, options and settings to their default settings. This is useful when you have changed several settings and want to return the unit to basic automatic operation. 1. Press MENU|MENU|↓ to SYSTEM SETUP|ENT|↓ to RESET OPTIONS|ENT. 2. Press ← to YES|ENT. 3. All the menus are cleared and the unit reverts to the Map Page at the 4000-mile zoom, just as if you had turned it on for the first time. All options have been returned to the factory settings. Redigert 8.Mai.2008 av Stevens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ryds475GT Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Fra manualen: Reset Options This command is used to reset all features, options and settings to their default settings. This is useful when you have changed several settings and want to return the unit to basic automatic operation. 1. Press MENU|MENU|↓ to SYSTEM SETUP|ENT|↓ to RESET OPTIONS|ENT. 2. Press ← to YES|ENT. 3. All the menus are cleared and the unit reverts to the Map Page at the 4000-mile zoom, just as if you had turned it on for the first time. All options have been returned to the factory settings. tusen takk for hjelpen!!! Sitér dette innlegget Link to post
Ryds475GT Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Jeg fant ut av problemet til slutt. Jeg hadde ikke koblet til ekkoloddsvingeren, for jeg var usikker på hvor jeg skulle montere loddet. (TIPS mottas med takk, jeg har en Ryds475GT) I og med at jeg ikke hadde koblet det til, så mistet GPS`n signalene hele tiden, men når jeg koblet den til fungerte alt perfekt:-) (Ikke forstår jeg sammenhengen, men så lenge det funker er jeg strålende fornøyd!!) Sitér dette innlegget Link to post
flipflap Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Noen som forstår seg på dette? Etter hva jeg skjønner er eneste måten og få en Lowrance "ordentlig ut av demo modus det å tilkoble en ekkolodd svinger. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 24.Mai.2008 Del på Facebook Svart 24.Mai.2008 Høres ut som en bug i softwareversjonen som ble brukt. Ny software kan lastes ned i fra lowrance.com. Vil anta at å velge Stop Chart i Sonarmenyen vil gjøre at kartplotteredelen fungerer greit uten svinger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.