Ryds475GT Startet 7.Mai.2008 Del på Facebook Startet 7.Mai.2008 Hei! Jeg har kjøpt en Lowrance kartplotter og et Navionics Gold kart. Men jeg får det ikke til å fungere. Det vil si, sannsynligvis er det noe med instillingene som er problemet, og ikke monteringen. Jeg er nybegynner og har ingen erfaringer med dette fra før, så jeg sliter... Problemet er: Når jeg slår på kartplotteren kommer det opp kart over USA. (Simulator...) Ved å trykke meg frem i menyen så får jeg slått det av, og da kommer kartet jeg ønsker opp, og alt funker en liten stund. Etter ca.30sek får jeg beskjeden POSITION LOST, og Simulator-kartet dukker opp igjen. Da må jeg gjenta prosedyrene igjen med påflg samme resultat. Jeg må opplyse om at kartplotteren har innebygd antenne, og jeg har en Ryds åpen Skjærgårdsjeep, hvor jeg har plassert kartplotteren ved vindskjermen. Det burde være gode forhold for å finne satelittene... Jeg regner med at det har noe med oppsettingen av plotteren å gjøre, så er det noen som kan hjelpe meg litt her? (Jeg har en norsk bruksanvisning, men der står det bare at jeg skal gå innpå MAP DATA og velge kartet jeg ønsker, for så å trykke exit 2 ganger. Det har jeg prøvd men det funker ikke. Det må være mer...) Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Høres ut som du har krysset av for ett eller annet du ikke burde (simulator modus eller noe slikt). Kanskje enklest å bare resette alt tilbake til default-verdiene og begynne på nytt? Sitér dette innlegget Link to post
Ryds475GT Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Høres ut som du har krysset av for ett eller annet du ikke burde (simulator modus eller noe slikt). Kanskje enklest å bare resette alt tilbake til default-verdiene og begynne på nytt? Takk for svar. Hvordan resetter man til fabrikkinnstillinger da? Sitér dette innlegget Link to post