Rormann Startet 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2008 (redigert) Hvis det fremdeles skulle finnes noen igjen der ute som tror at små plastslanger skremmer vekk måker fra båtkalesjene, så kan jeg bevise det motsatte.. Først testet jeg to dager uten slangene, og det gav to, tre klatter med skitt. Deretter bandt jeg fast tre lekeslanger på ulike steder på kalesja for å være på den sikre siden. Etter to nye dager var kalesja full av møkk. Da jeg ankom båtplassen, satt det FIRE måker plassert midt oppå slangene..... Resultatet ble mange timer med irriterende skuring....og jeg har store problemer med å få den ren. MORAL: hold deg langt unna slanger og anna kryp, også i båtsammenheng...... Nå blir det måkejager på meg... Funket veldig bra på den forrige båten..... Redigert 8.Mai.2008 av Rormann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DelCasa Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Jegt gikk til innkjøp av måkejager ifjor sommer og angrer ikke ett sekund! Den gjør jobben - og ved min båtplass er det vanvittig med måker innimellom. Sitér dette innlegget Link to post
Nuvel Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Heisann. Hvilken måkejager er det du tenker på? Har akkurat kjøpt ny båt (ny for meg men er 21 år ung) og fått båtplass til denne. Båten har ligget der i fire dager og det er blitt lagt igjen litt av hvert på kalesjen, levert av disse unevnelige måkene. Idag lå det fem sjøstjerner oppe på der. Båten ligger veldig lunt til og jeg ser av de andre rundt der som har sånn vindrevet snurrejager at de stort sett står stille. Jager neppe de yndige fuglene da. Så andre forslag og ideer er velkomne. Nuvel Sitér dette innlegget Marge, it takes two to lie. One to lie and one to listen. Homer Simpson Link to post
Rormann Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 (redigert) Jeg har allerede kjøpt ""Gullsweep" sin på Maritim. Problemet har vært at det er vanskelig å få festet den på targaen pga av lanterner etc. Derfor prøvde jeg slangene i mellomtida. Den forrige jeg hadde var av samme type og holdt fuglene effektivt borte. Samme båtplass og jeg hadde nesten ikke skitt i det hlele tatt.... Ikke mye vind der heller, men måkene er livredde for å få vingene inn i styggeskapen..... http://www.maritim.no/product.aspx?id=2048...upkey=010003001 Redigert 8.Mai.2008 av Rormann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Eg har måkejager på halcoen og slanger på sagaen. Synes slangen var veldig effektiv første året, men i år har den ingen virkning. Kallesjen er full av drit! Må vel kjøpe en måkejager til.... Ang festing, så festet eg denne på topplanternen/ankerlanternen. Dette gikk veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 ..Ang festing, så festet eg denne på topplanternen/ankerlanternen. Dette gikk veldig bra. Dette gjode jeg også med det resultat at den var effektiv på den fremste 2/3 av kalseja. I stedet for måkeskitt over hele kalesja fikk jeg den kun bak. Vurderer å flytte/ordne med en annen festemekanisme mer midt på.. Sitér dette innlegget Link to post
Nuvel Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Hvor stor er diameteren på denne "rotoren"? Og hva slags festeanordning er det på den? Det kommer ikke så klart frem fra Maritim sin side. Nuvel Sitér dette innlegget Marge, it takes two to lie. One to lie and one to listen. Homer Simpson Link to post
csvirus Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Jeg er veldig takknemmlig for at jeg ligger ved siden av en svæær båt som er omtrent 3 ganger så høy som min, den tar nemlig av all måkedrit Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Diameter er ca 2 meter (1 meters radius ca - tatt på øyemål). Den kan enkelt "brettes" til å bli ca 1 meter ved oppbevaring i båten under tur. Den jeg har har en sylinder (på rotoren) som skal stikkes ned i en "pinne". problemet mitt er at "pinnen" og hele festet er borte. Ser ut til å ha vært festet på lanternemasten hos meg. Jeg holdt den opp i "flau" vind, og allikevel snurret den når jeg holdt den forsiktig. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Lagavulin Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Hei. Har dere sett denne tråden? https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=39713 Har selv gått til innkjøp av en, har ikke prøvd den ennå, men erfaringene virker positive. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
-Matros- Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Var ganske morsomt med de slangene der! Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.