Jump to content

"Drittlei" måkejager - felles innkjøp


NovaMalin

Recommended Posts

Ja den ideen var dritandes bra. Har prøvd noe lignende med tilkoblig på 230V og det funket mot alle typer fugler. Selv svanene holdt seg unna. Så det blir en vurdering hvilke fugler, mus og insekter en ønsker skal holde seg unna båten :yesnod: .

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Har hatt noe lignende,det virket fint til å begynne med,men måkene vente seg tydeligvis til lyden etter en stund.Min hadde innebygd skrik; ugle,hauk og andre fugler som måkene skal være redd for.Kanskje denne virker bedre?

Har en oppblåsbar slange kjøpt hos West Marine liggende i cockpit,den virker bra.

Hadde min måkejager montert i riggen,det var vanskelig å stille inn følsomheten,den startet gjerne ved et blafrende tau i nærheten eller et løvblad i luften.

På flyplasser brukes mye høyttalere med skrik fra rovfugler,vet at luftfarten har forsøkt det meste for å skremme fugler vekk fra rullebanene.

Er gjerne med på et felles innkjøp.

Link to post
Share on other sites

Problemet med slike dingser som avgir høyfrekvent lyd, er at måkene etter en stund blir vant med denne lyden. På dyrere modeller, som enkelte søppelfyllinger benytter kan de variere frekvensen med jevne mellomrom og blir derfor langt mer effektiv...

 

Hos meg funker den gamle måkejageren fremdeles bra..

 

/O.D.

Link to post
Share on other sites

Måkene hos oss bruker HT'en min som skjell og krabbeknuser. De slipper skjellene ned fra et par mets høyde så de knuser Så koser de seg med maten mens de driter på taket mitt. Beste kur mot dette har jeg erfart er å holde plassen min og de rundt fri for blåskjell. Såpe og vann løser resten av problemet

Link to post
Share on other sites

Hei alle

 

Jeg synes denne var spennende så jeg tok en telefon til JFimport.

Har synes det var moro vi hadde diskutert "Drittlei" og var interessert i å gi oss et godt tilbud.

 

Jeg har avklart med JFimport at jeg samler inn navn, adresse og telefonnummer så sender han ut produktene til hver enkelt. Dere velger oppkrav eller forhåndsbetaling.

 

Jeg har forespeilet ca 15-20 stykker. Får vi til det skulle vi få en god "test" pris!!!

Prisen får jeg senere idag, oppdaterer med engang!

 

Mvh

 

Jardar

Link to post
Share on other sites

Jeg nevnte en som jeg har for tilkobling til 230V og den har HF som kan velges ettersom måkene blir vant med lyden. Lyden hører vi jo ikke selv. Denne går under navnet musejager og den virker. Står på kontinuerlig hele året. Da denne er plassert på loftet holder den også fuglene vekk fra taket inntil de venner seg til frekvensen. Da skifter jeg til en ny frekvens og status er opprettet på ny.

 

Drittlei er jeg interessert i og henger meg på fellesinnkjøpet.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Om den virker er den verdt tusner i mine øyne, eller kommer skuddsalvene til å bli tette fremover. :/

Og skulle den ikke virke som antatt, fyrer vi av flere bredsider fra øvre og nedre dekk. Gå nå litt stille om dette med prisen så ikke drittlei får tankevirksomheten i gang før vi har mottatt produktet :wink:.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...