pantzatt Startet 8.Mai.2008 Del på Facebook Startet 8.Mai.2008 Finnes det noen utenlandske nettbutikker hvor C-Map max brikker selges under prisen i Norge..? Skulle gjerne hatt en, men vil følgelig betale minst mulig (mer penger til diesel ) Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Jeg kjøpte brikke hos starmarinedepot.com Her er linken til C-Map kart utvalget deres. Aner ikke hva de tar i porto til Norge. De leverte til USA adresse til meg. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
TideRace Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 (redigert) C-Map kommer i oktober -08 med nye MaxMegaWide-kart, hvor dekningsområdet pr brikke er ca. femdoblet. Prisen blir den samme som dagens, og med en rimelig oppdateringsmulighet for dem som allerede har MaxMW-brikke. Dette er sakset fra http://www.c-map.com/default.asp : Nå, med bare 5 dekningsområder – Middelhavet, Øster- og Nordsjøen, Øst-Atlanteren, Vest Europa, europeiske innsjøer og elver – bytter Jeppesen 22 forrige dekningsområder og tilbyr til sine kunder uten å endre prisen (3 250 NOK) veldig bekveme navigasjonsløsninger: fra Den finske viken til Middelhavet bare på to kartbrikker! De nye dekningsområdene skal være tilgjengelig på markedet i oktober 2008, i den nye innpakningensstil designert for å illustrere innholdet og egenskapene til produktet. Kunder som allerede eier en MAX MegaWide kartbrikke kan uppdatere den hos en av de autoriserte Jeppesen Marines forhandlere for bare 1 625 NOK, og automatisk utbredde det originelle dekningsområdet! De nye MegaWide kartbrikker kan brukes med alle kartografiske instrumenter eller navigasjonsprogramvare kompatibel med MAX teknologi og er tilgjengelige på C-Card kartbrikker og SD-Card (for kartografiske plottere), samt CD-plater (for PCer). Jeg har i dag W5-kartet ( se under: SørNorge - Sveriges vestkyst + Danmark) og dette blir erstattet med det store området merket MW4, hele Norge, Østersjøen, Den Engelske Kanal, Skagerak, med mer. Oppgradering til MW4 vil koste kr. 1625,-! Ikke verst Redigert 8.Mai.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 De nye dekningsområdene skal være tilgjengelig på markedet i oktober 2008 Jeg skal ha fått denne allerede. Ligger i pose hjemme og jeg er i nordsjøen, får ikke sjekket at det stemmer. Men det er denne jeg har kjøpt fra USA. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
jma001 Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 Nei, ikke verst. Har selv C-Map som DEKKER HELE VERDEN. Ikke verst den heller, eller? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 Har selv C-Map som DEKKER HELE VERDEN....og den betalte du hvor mye for??? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
TideRace Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Har selv C-Map som DEKKER HELE VERDEN.Ikke verst den heller, eller? Og dette er vel neppe på en brikke? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 På brikken fra USA står det: C-Map MAX Mega Wide EN-M019.01MMM* North and Baltic Seas. Datert: 2. April 2008 Rart at det tar såpass lang tid (Oktober) før brikkene kommer i salg her på berget. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
kasjd Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Jeg kjøpte 2 brikker med C-map Mega Wide fra www.wmjmarine.com. Fikk disse i slutten av mars, og fungerer helt fint. MW2 (atlantic european coasts) og MW4 (north and baltic seas). Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Sjekk også E-bay shop: prscomms , adresse http://stores.ebay.co.uk/Marine-Electronics-Two-Way-Radios Handlet Max Mega Wide her, og de har gitt fantastisk god service og oppfølging. Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 ...og den betalte du hvor mye for??? Ja, C-map som dekker HELE VERDEN, koster selvsagt. Båten, som forøvrig er til salgs, er godt utstyrt - også med C-map med HELE VERDEN som dekning. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Ja, C-map som dekker HELE VERDEN, koster selvsagt.Er litt nysgjerrig, hva er prisen for en verdensdekkende lisens? Får vel noe kvantumsrabatt eller? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
pantzatt Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Var endel penger å spare ja, går nok for en importert megawide istedet for å betale like mye for en lokal lisens kjøpt i Norge. Men hvor mye blir frakten? Må vel betale de 25% på kart også til noen rødgrønne herrer i Oslo? Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 På brikken fra USA står det:C-Map MAX Mega Wide EN-M019.01MMM* North and Baltic Seas. Datert: 2. April 2008 Rart at det tar såpass lang tid (Oktober) før brikkene kommer i salg her på berget. Geir Har du sjekket om dette er det siste kartet, og er det lov å spørre hva dette koster ferdig levert? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 Det ser ut som at oppdateringene er datert 31. mars 2008. Hvilke kart som er med og status for dem vises HER. Tviler på at det er utgitt nyere de siste ukene. Jeg gav 382 USD inkl porto. (Til USA) Jeg fikk det videresendt derfra via Jetcarrier.com og det kom på 90 NOK. Til sammen kom brikken på 2500.- Skal du betale porto til Norge direkte fra dem blir det dyrere, ja såpass dyrt at det ikke svarer seg. Brikken koster f.eks. 2990.- hos hocom.no Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
pantzatt Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2008 Koplet opp plotteren igår. Ble så inni h..... ivrig at jeg ikke taklet bestillingstid og sånt. Etter å ha trålet hele haugalandet rundt etter en forhandler med kartbrikker på lager, endte turen hos wave båtsenteret as i haugesund. 2125,- levert på direkten over disk. Nå angrer jeg litt på grunn av prisen, men er samtidig lettere til sinns over å vite at nå er systemet oppe å gå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.