Jump to content

C-Map Max, hvor skal jeg handle?

pantzatt

Recommended Posts

C-Map kommer i oktober -08 med nye MaxMegaWide-kart, hvor dekningsområdet pr brikke er ca. femdoblet.

Prisen blir den samme som dagens, og med en rimelig oppdateringsmulighet for dem som allerede har MaxMW-brikke.

Dette er sakset fra

http://www.c-map.com/default.asp :

Nå, med bare 5 dekningsområder – Middelhavet, Øster- og Nordsjøen, Øst-Atlanteren, Vest Europa, europeiske innsjøer og elver – bytter Jeppesen 22 forrige dekningsområder og tilbyr til sine kunder uten å endre prisen (3 250 NOK) veldig bekveme navigasjonsløsninger: fra Den finske viken til Middelhavet bare på to kartbrikker!

De nye dekningsområdene skal være tilgjengelig på markedet i oktober 2008, i den nye innpakningensstil designert for å illustrere innholdet og egenskapene til produktet. Kunder som allerede eier en MAX MegaWide kartbrikke kan uppdatere den hos en av de autoriserte Jeppesen Marines forhandlere for bare 1 625 NOK, og automatisk utbredde det originelle dekningsområdet!

De nye MegaWide kartbrikker kan brukes med alle kartografiske instrumenter eller navigasjonsprogramvare kompatibel med MAX teknologi og er tilgjengelige på C-Card kartbrikker og SD-Card (for kartografiske plottere), samt CD-plater (for PCer).

Jeg har i dag W5-kartet ( se under: SørNorge - Sveriges vestkyst + Danmark) og dette blir erstattet med det store området merket MW4, hele Norge, Østersjøen, Den Engelske Kanal, Skagerak, med mer.

Oppgradering til MW4 vil koste kr. 1625,-!

Ikke verst :yesnod:

1077.jpg

Redigert av Phoebe (see edit history)
Har selv C-Map som DEKKER HELE VERDEN.
...og den betalte du hvor mye for???

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Ja, C-map som dekker HELE VERDEN, koster selvsagt.
Er litt nysgjerrig, hva er prisen for en verdensdekkende lisens? Får vel noe kvantumsrabatt eller?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

På brikken fra USA står det:

C-Map MAX Mega Wide EN-M019.01MMM* North and Baltic Seas. Datert: 2. April 2008

Rart at det tar såpass lang tid (Oktober) før brikkene kommer i salg her på berget.

Geir :seeya:

Har du sjekket om dette er det siste kartet, og er det lov å spørre hva dette koster ferdig levert?

Det ser ut som at oppdateringene er datert 31. mars 2008.

Hvilke kart som er med og status for dem vises HER.

Tviler på at det er utgitt nyere de siste ukene.

Jeg gav 382 USD inkl porto. (Til USA)

Jeg fikk det videresendt derfra via Jetcarrier.com og det kom på 90 NOK.

Til sammen kom brikken på 2500.-

Skal du betale porto til Norge direkte fra dem blir det dyrere, ja såpass dyrt at det ikke svarer seg.

Brikken koster f.eks. 2990.- hos hocom.no

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

• 1 måned senere...

Koplet opp plotteren igår. Ble så inni h..... ivrig at jeg ikke taklet bestillingstid og sånt.

Etter å ha trålet hele haugalandet rundt etter en forhandler med kartbrikker på lager, endte turen hos wave båtsenteret as i haugesund.

2125,- levert på direkten over disk. Nå angrer jeg litt på grunn av prisen, men er samtidig lettere til sinns over å vite at nå er systemet oppe å gå :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...