båtmannen Startet 8.Mai.2008 Del på Facebook Startet 8.Mai.2008 Forrige sesong ble den polerte stålpropellen min matt. Det matte belegget kan skrapes bort, og den polerte flaten kommer tilsyne under. Jeg kommer til å pusse vekk belegget, men litt demotiverende at det sanslynligvis kommer igjen denne sesongen.. Noen som har vert borti dette før? Lurer på om det kan være oksidasjon. manglende anodisk beskyttelse kanskje? Den sitter på et nytt alpha one drev med nye anoder. Jeg har ikke anode på propellakslingen. Fint om noen har vert borti dette,eller kan tenke seg hva det kommer av. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Det kommer av anodene og er helt normalt. Gi beskjed hvis det forsvinner, for da har du en feil. Sitér dette innlegget Link to post
båtmannen Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Oki. Så alle har dette "problemet"? Mener jeg stadig ser blanke stålpropeller rundt om. Kanskje det er på påhengere som har propellen i friluft når båten ikke brukes.? Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 For all del - ikke begynn å pusse med sandpapir på en syrefast propell Zinkbelegget fjernes enkelt og best vha litt saltsyre. Sitér dette innlegget Link to post
båtmannen Svart 9.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 En kollega fortalte at det var et kalkbelegg, som løser seg opp i eddik. Bruker nok det tror jeg. Alternativet er å pusse det vekk med skuresvamp e.l., ikke sandpapir sef. Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 Oppvaskmaskinen fungerer også ofte bra (bare ta ut hub'en først). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.