Jump to content

vurderer ny motor, helst V8 diesel, trenger gode råd

båtulf

Recommended Posts

Maskinrommet i min Windy måler 104 cm målt i senter på svinghjul, her fikk jeg akkurat plass til Steyr 256. Kan på det varmeste anbefale deg denne typen maskin grunnet god kvalitet og utrolig god service av forhandler/ importør. Opprinnelig stod det en V8 bensin på 265 hk i båten min som gav 38 knop, med Steyren på 250 går jeg 37 knop. Hvis det er lyden av en V8'er du synes er flott så henger ikke en Steyr etter min mening så mye etter. Se DENNE tråden.. :wink:

Sjekk: http:www.peninsularengine.com/marine400ta.html

Dette er General Motors V8-blokk 6,5 l marinisert av Peninsular Engines. Fra 160 til 325 Hk. Rolig gange og masse krefter. Veier 460 kg. Maks 3600 r/min. og 636 nm v/2800 r/min. får deg i plan kvikt. Men du må ha hekkaggregat beregnet for dieseldrift. Jeg har 310 Hk utgaven i Bayliner 3058 og er svært fornøyd. :yesnod: (Men hvis du handler dette merket så finn en dealer i Norge. Pass opp for svensk selger som trikser moms).

Redigert av trikkern (see edit history)
Sjekk: http:www.peninsularengine.com/marine400ta.html

Dette er General Motors V8-blokk 6,5 l marinisert av Peninsular Engines. Fra 160 til 325 Hk. Rolig gange og masse krefter. Veier 460 kg. Maks 3600 r/min. og 636 nm v/2800 r/min. får deg i plan kvikt. Men du må ha hekkaggregat beregnet for dieseldrift. Jeg har 310 Hk utgaven i Bayliner 3058 og er svært fornøyd. :yesnod: (Men hvis du handler dette merket så finn en dealer i Norge. Pass opp for svensk selger som trikser moms).

Har og Peninsular 310 hk meget fornøyd til nå ( men kun 87 timer til nå) men handler du fra sverige så trenger du ikke å betale svensk moms, har handlet proppeler fra sverige og da betalte eg ikke svensk moms kun norsk moms når dei kom til norge.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...