Jump to content

Litex som distansemateriale?

p-kaill

Recommended Posts

Lurer på om noen har testet Litex som event. distansemateriale

Ja.

om det kan brukes?

Ja.

Det er da billigere enn divynicell.

Jaha ??

dsc_0130_small.jpg

Suzuki

No boat needed..

Hei. Har også prøvd dette men litexen smelter når du får polyester på den. Nesten likt som på isopor.

Prisen er vel heller ikkje så langt fra divinycell, men det er letter og få tak i

Jeg vet om noen som bygde bulb på båtene sine de brukte styrodur,limte den sammen med flislim.Så formet de styroduren og la på 1 lag med billakk og etterpå malte de med jotaplast og så la de på polyester og duk.

Bulbene ble flotte de og båtene gjorde litt mer fart.

Mitt innlegg var dreide seg bare om å få høre om Litex oppførte seg annerledes enn styrodur.

Mitt innlegg var dreide seg bare om å få høre om Litex oppførte seg annerledes enn styrodur.

Å legge så mye arbeid i en " varig konstruksjon " basert på tvilsomme byggematerialer, er noe av det værste jeg har hørt.

Nå veit jeg ikke helt hva du mener med " styrodur" men det hørs ut som om det er et form for styrofoam produkt.

Styroform er akkurat det samme som Litex.

Skummet heter XPS.

Vanlig " isopor " heter EPS

Suzuki

No boat needed..

Det er polystyren begge deler (XPS = ekstrudert polystyren - EPS = ekspandert polystyren) og går dårlig sammen med polyester. Det må forsegles og da risikerer du å miste vedheften som du får i en sandwich med dyvinicell o.l.

mvh tuffff

Takker for god oppklaring - hadde divinycell vært billigere...

Divinycell ER billigere.

Særlig om du kjøper sakene fra DIAB i Asker.

Problemet mitt, er at de gangene jeg er forbi, er de stengt. Å kjøre ut for å handle, blir liksom aldri noe av.

Suzuki

No boat needed..