Per T Kålin Startet 8.Mai.2008 Del på Facebook Startet 8.Mai.2008 (redigert) Jeg har en sak på hjertet som fortjener en egen "tråd". Det har seg slik at jeg nettopp har fått sendt en NMEA duplexer fra et firma i Tyskland. Prisen var på ca 90 Euro med frakt, og det kom seg på ca 800,00 Kroner for meg, TRODDE JEG JA. Den ligger på pulten min hjemme og venter på montering i skipet. Så i går kommer det et brev fra POSTEN med en regning på 712,00 Kroner for "utførte" oppdrag. Kyss mæ i RÆVVA, hvis det er lov til å bruke det uttrykket på forumet. Dette var som å ha blitt tatt for å kjøre i 60 i 50 sonen med dertil tilhørende bøtelegging. Noe er momsen selvfølgelig. Tollklarering står det i fakturaen. Pakken hentet jeg på postkontoret og den var ikke åpnet en gang. Den var merket "ufortollet". Hvorfor får jeg den tilsendt da? Virker nesten som de tar seg betalt ( spesifisert tollklarering Kr 239,00) for å trykke på en knapp og sende faktura. Duplexeren som var på tilbud ble plutselig dobbelt så dyr. Kan dette virkelig stemme så er det vel greit å advare andre også om denne fella. Hvis jeg har gjort en feil så hadde det vært moro å høre hva. Omtrent slik så den ut: UTLEGGSPROVISJON (PAKKE) = 239,00 TOLLKL. ENKELTOPPDR. BEDRIFT INF. P = 239.00 UTLAGT MVA = 184,00 TOTAL = 662,00 TOTAL INKL.MVA = 721,75 Det underlige er at de har beregnet samme avgift for utleggsprovisjon som for selve tollklareringen. Per Redigert 8.Mai.2008 av Per Kålin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 9.Mai.2008 Del på Facebook Svart 9.Mai.2008 Ser ut som du fikk denne sendt til et Firma? Prisene på tollklarering finner du hos posten. Det kan være lurt å registrere seg hos tollvesenet. Da kan du gjøre en del selv og slippe billigere unna neste gang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.