sharkman Startet 9.Mai.2008 Del på Facebook Startet 9.Mai.2008 (redigert) Noen som har tips ang propellaksel i snekke. På røret som akselsen gå inne i sitter det smørenippel. Har pumpet inn litt fett av og til, men hvor ofte og hvor mye skal en smøre? I en båten til en kamerat er det ikke nippel, bare en slange som han fyller girolje på. Går det evt an å bygge om fra fett til oljesmøring? Redigert 9.Mai.2008 av sharkman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sharkman Svart 10.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 trenger ikke smøre mere enn en gang pr sesong hvisn det ikke leker vann inn. jeg antar jeg blir rewttet her hviis jeg tar feil , men fettet skal bare smøre pakningene i pakkboksen slik at der ikke leker inn vann. propellakselen er vannsmurt utenfra.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SvartRøyk Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Det er nok pakkboksen du sikter til. Noen bruker fett sammen med pakningslisser og andre bruker gearolje og simmerringer. Du skal bare etterfylle for å mette lissen. Stramme til mutter i forkant for å tett når det begynner å lekke. Ikke stram til så det går varmt. Normalt at det kommer ett drypp i ny og ne og litt mer når du kjører. En oljesmurt boks tetter helt. Selve lageret til akselen en vannsmurt og sitter der akselen går ut av båten, dette er vedlikeholdsfritt og byttes ikke så ofte. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Du kan i allefall sette på en grease kopp med slange. Bruker du den store sorte koppen fra Sabb, er det ikke ofte du trenger å fylle den i allefall. Vet ikke om det går å bygge om til olje eller om du må bytte pakkboks, men det kommer vel an på hva slags boks du evt har. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 10.Mai.2008 Del på Facebook Svart 10.Mai.2008 Smøre, ... Dette er ikke smørig men tetting og fett pumpes inn etter behov , er akslingen / oring/ simmering ved propellen slitt så må det pumpes in fett oftere og gjerne tykkere greas /fett Ommbygging til gearolje ,Nei. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.