Jump to content

Erfaringer med bunnstoff fra Maritim.

båtliv

Recommended Posts

Ingen erfaring med dèt jeg heller, men nå når 'Jotun Nonstop' først er brakt på banen; sjekk denne linken.

Ikke for å si noe stygt om produktet du spør om, men det er vanskelig å si noe om det når man ikke vet hvem produsenten er...

--

Jon

Har brukt maritim sin i flere år. Har hatt hard groing på propellen pga. mye

stilleligge (seajetspray), men har ikke hatt problemer med groe på skroget.

Meget fornøyd.

Jeg har brukt mange typer bunnstoff. Maritims stoff på fjerde året, det gror lite eller ingenting på min båt videre er det mulig å legge tynt på. I år pusset jeg av noen strøk før stoffing, det lar seg lett pusse av uten mye slit. jeg mener iforhold til pris er dette et bra bunnstoff. Det er nok jotuns produkter jeg har brukt mest før disse er vaskelig å pusse av og har lett for å flasse merk. dette er min erfaring og ingen kategorisk påstand.

Edited by fiskekroken (see edit history)

Var det ikke en seiler som testet stoffet fra maritim her på forumet for en tid siden :confused:

Mener han dokumenterte tilstand med bilder, hadde halve skroget med Maritim sitt stoff + ett annet på andre delen.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Det var en eller annen bunnstofftest her om dagen. Husker ikke hvor. Mulig det var i siste nummer av Båtliv.

Maritims (og Star) kom best ut for de som stoffer hvert år.

For de som stoffet annethvert år kom Jotun's best ut, mens Maritims da kom på bunnen.

Maritime selvpolerende bunnstoff VANT testen i Seilmagasinet nr. 2/2008! Dette var etter et års bruk, men kom mye dårligere ut etter to års bruk. Jeg tolker det som et bra bunnstoff å bruke for en båt som tas opp hvert år og stoffes hvert år. Star kom på 2.plass etter 1 år og dårlig basert på to år. Noe kan (gjentar kan) tyde på at de to er det samme produktet?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!