nicko79 Startet 11.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2008 Har en kad43 motor med et dpe drev som har en slags dunkelyd ved full sving styrbord ved tomgangskjøring. Tok av drevet igår og fikk krysset sjekket, men det var iorden. Noen som kan ha en formening om hva dette kan være? Sitér dette innlegget Link to post
nicko79 Svart 11.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2008 Ingen gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 11.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2008 Hei! Det høres normalt ut. Det er drevet som ligger an på anlegget i endestilling, da vil du forplante vibrasjoner direkte i skroget. Var ihvertfall slik på DP290 drevet jeg hadde en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Jeg har akkurat byttet kryss på mine drev for første gang etter ca 1300 timer. Det var to av kryssa som hadde en litt "ruglete" gange, så alle ble byttet før det ble akutt. Støyen ved sving ble mindre, men det vil alltid være økende lyd ved økende vinkel på akslingen. Jeg er alltid forsiktig med svingutslag og trim i plan, og spesielt når jeg går opp i plan. Mye lyd = hard belastning på kryssa. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Holder fortsatt en knapp på at det kun er dunkelyder når drevet ligger an i endestilling - hadde samme båt som nicko79 - så lyden forplanter seg i akterspeilet. Krysset er jo sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
nicko79 Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 To kryss? Hvor er det andre? Syns å huske at jeg ikke trengte full sving før det ble litt litt lyd...men kun ved styring mot styrbord. Det krysset jeg fikk sjekket er ihvertfall helt iorden! Lyden er noe svak... Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 To kryss? Hvor er det andre? Syns å huske at jeg ikke trengte full sving før det ble litt litt lyd...men kun ved styring mot styrbord. Det krysset jeg fikk sjekket er ihvertfall helt iorden! Lyden er noe svak... Det sitter to kryss i det som kalles knuten på VP290. Her er et DP-E drev. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
nicko79 Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Ja...begge disse var iorden! Så lurer jeg videre... Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Er det kun ved full sving til styrbord? - I såfall holder jeg på mitt fremdeles :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.