Jump to content

Hvordan vil medlemende helst ha prosjekter presentert?

pappegoye

Hvordan vil medlemende helst ha prosjekter presentert?  

96 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Heisann.

Har nå såvidt begynt på mitt STORE skøyte prosjekt, dette er et prosjekt som kommer til å gå over lang tid, så da tenkte jeg å stille et spørsmål til brukerene her på baatplassen:

Hvordan liker dere best å få prosjekter presentert?

Fortløpende

Altså at man lagger ut bilder og tekst etterhvert som prosjektet skrider frem.

Plusser:

Man ser ting etterhvert som det skjer, og man kan kommentere løsninger og problemer.

Minuser:

Tråden kan bli veldig rotete da det vil bli mange sider uten bilder og prosjekt, men med masse forskjellige løsninger presentert av brukerne, samt veldig mange svar med: Kommer det mere snart.

Stor fare for at men etter 60 sider med lesning finner ut at prosjektet aldri ble ferdig, og man kan føle seg litt "snytt".

Forskjøvet

Starten av prosjektet blir presentert når selve prosjektet er ca halveis, noe som kan gi en raskere oppdatering av fremgangen.

Plusser:

Prosjektet blir presentert noe fortere.

En del av løsningene kan kommenteres med om de var lure\vellykket eller ikke.

Minuser:

Enkelte detaljer kan bli utelatt grunnet glemsomhet, både av tekst, og bilder.

Forbedringene brukerene ser kan i liten grad taes med.

I Ettertid:

Alt blir lagt ut etter at prosjektet er ferdig.

Plusser:

Veldgig høy oppdaterings frekvens.

Alle løsningene kan komme med kommenterer om de var lure\vellykkede eller ikke.

Minuser:

Større sjans for å glemme ting som skulle vært med i presentasjonen.

Ingen mulighet for å få med lure innspill fra brukerene om løsninger +++ på problemer jeg ikke viste at var der.

Det var de 3 løsningene jeg har sett for meg.

Ser blant annet at prosjektet til Wather_S går under siste kategori. Dette virker vellykket, men så virker dette som en mann som vet hva han gjør.

Et lite bi-alternativ er jo å lage en prosjekt tråd med alternativ 1, og en kommentar tråd, men redd dette kan bli rotete.

Så vær hyggelige å stem på hvorden dere mener det er best å få et prosjekt presentert.

Fint om man legger inn en liten kommenter om sitt valg også :smiley:

Edited by pappegoye (see edit history)

All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt

..........Ser blant annet at prosjektet til Wather_S går under siste kategori. Dette virker vellykket...

:nonod:

Hei pappegoye!

Takk til deg som har så stor tiltro til meg - ref: "...men så virker dette som en mann som vet hva han gjør." - Til det kan jeg bare si at jeg vet IKKE alltid hva jeg gjør, men det ordner seg likevel til slutt.

Og en annen ting: Min prosjekt-tråd skrives IKKE i ettertid men i kategori 2 - altså: FORSKJØVET: Prosjektet begynnte i juli/august i fjor og jeg holder på ennå!!! Har faktisk slipt og sparklet og støpt en del glassfiber i dag. Båten blir antageligvis ikke ferdig før i slutten av juli - og forhåpentligvis året 2008 (!) :blush: (jeg tar ingenting for gitt!) ;o)

Forskjøvet

Starten av prosjektet blir presentert når selve prosjektet er ca halveis, noe som kan gi en raskere oppdatering av fremgangen...

Ellers så er det jo vanskelig å gi råd om hvordan du skal gjøre. Vi er alle forskjellig i så måte. Føler du deg nogenlunde trygg på HVA du skal gjøre så er alt. 2 en grei kompromiss. Bastarden sin Bastard-tråd er tydelig en alt. 1-tråd - og den har da fenget folkets oppmerksomhet i en del år...

Alt. 3 - å skrive om prosjektet i etterkant - altså når det faktisk er ferdig, har jeg ingen tro på. Da mangler / mister man inspirasjon til å skrive om det - tror jeg....

:o)

Edited by Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Takker for kommenter Walter_S, beklager for å ha plasert deg i feil kategori, men tenkte som deg at med alt 3 så vil man miste inspirasjonen, og derfor miste mye viktig info, sånn at hele prosjektet kan komme på et par tre innlegg.

Men ser ut i fra voten, at det er ønsklig med fortløpende utlegging, så vil nok starte i slutten av uka, da hjemturen og noen av de første bildene ble tatt med engangskamera, da undertgnede klarte å glemme igjen digitalen hjemme :crazy:

Har ikke gjort så mye ennå, men det som kommer er nok:

-Hjemturen

-Første prøving av bøye

-Turen til opplag

-Første "saltvann på dekk" opplevelse :nonod: (Jepp, hatt skøyta hjemme i 14 dager, og har allerede hatt den på bunn)

-Opptak

+++

All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt

Jeg mener det er viktig med en fortløpende presentasjon, på den måten kan man få verdifulle innspill før man gjør de helt stor blemmene. Det er mye verdifull kompetanse her på BP, og en god diskusjon rundt problemstillinger, eller ting man ikke har tenkt på, kan være godt å få med seg. Samtidig er slike tråder til god inspirasjon for andre. Her er Walter S sin tråd et godt eksempel på sistnevnte.

Ser fra f.eks bayliner forumet at prosjekttråder ligger for seg selv i egen "mappe" istedetfor at de er strødd mellom alle andre tekniske/dagligdagse/spørrende tråder. Hadde det vært en ide for båtplassen?

Hos BOC har de hovedgruppe for "ferdige prosjekter".

Det kunne kanskje sett slik ut :

-Åpent forum (all den vanlige praten)

-Teknisk forum (mekanisk/elektrisk/båttekniske tema)

-Prosjektforum (kun for prosjekter, store og små)

Bare et forslag :)

.

.

bmhe