Jump to content

polering

finne

Recommended Posts

Jeg holder på å polere båten,og når jeg ser fra forskjellige vinkler hvordan resultatet blir så ser båten skjoldete ut. Er det skroget som er i dårlig forfatning eller???? Jeg har brukt Biltema produkter. Vask først og så voks som jeg har polert med maskin, prøvde også legge på hardvoks for å se om skjoldene gikk bort - men - et hjalp ikke. Båten er 1979 mod. Neptim og jeg kjøpte den i år, så det er første gang jeg pusser på denne båten. Er det noen som kan gi et klokt svar/råd til meg??

Edited by finne (see edit history)

Kjøp deg en boks med autosol.Bruk maskin legg på autosol på padden kjør med lav hastighet og spray med vann mens du rubber.Tørk av og poler etterpå.Så ett lag med hardvoks . :smiley:

Kongetips fra nb840 her finne... Jeg har en båt som har gått mange år i syden uten polish og polering hjalp ikke i det hele tatt, ble bare skjolder som du beskriver. Akkurat som plasten ikke tok til seg polish... To runder på skoget med Autosol, maskin og vann gjorde susen og med polish og voks tilslutt ble det blankt igjen. Nå er det bare overbygget igjen, og det er noe drit i forhold til skroget med tanke på rekkverk, vinduer osv osv..

Et tips til, kjøp Autosol på boks på Clas`ern, mye billigere enn pumpestasjoner eller bil/båt butikk.. Og en slik boks går fort på en båt..

Edited by Audifil (see edit history)

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC