Jump to content

Maling av plastbåt.. HVordan få godt res. uten å sprøyte?

hugohevroy

Recommended Posts

Ikke sikker! Trodde det var en veldig bred pensel. Har aldri brukt det!

Vær obs. er det varmt så tørker lakken fort spesiellt om det er litt større flater du maler og det kan bli fort stygt om en roter i lakken da!

Samtidig som det kan bli skiller på steder der det blir overlapp. Som for eks når du maler ene siden og skal begynne på andre siden?

Skal du bruke 1 eller 2-komp

Hvorfor ikke sprøyte?

Lakkerte selco 18 fot ute under pressenning med sprøyte ble skikkelig bra syntes jeg

JA fordriver er en litt bred tynn pensel og det er lurt og dra busta noen ganger mot et slipepapir og skylle den før en bruker den. Da striper ikke busta så mye..

JA fordriver er en litt bred tynn pensel og det er lurt og dra busta noen ganger mot et slipepapir og skylle den før en bruker den. Da striper ikke busta så mye..

Finnes også fordrivere i skumgummi, lakket nettopp en GH15 med International enkomponent høyglanslakk i GH gul selvfølgelig, rullet først og dro raskt ober med skumpenselen....ble meget fornøyd med resultatet (vi var også to stk om det,en rullet og den andre dro rett etter med skumpenselen)

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

jeg brukte rulle og en fordriver etterpå,skumgummiaktig. lønner seg å være 2 stk på jobben,en som ruller og en som etterdriver da maligen fort begyner å klebe.

En fordriver brukes til å "etterstryke" rett etter man har påført lakken med rull. I vår butikk (Fargerike Tromsø) selger vi 2 forskjellige fordrivere, en skumplastfordriver. Denne kan du se på hjemmesiden min på kanobygginga, se under datoen: 7.02.2004. Vi har også en mer "vanlig" fordriver fra Jordan, se denne her.

Til påføring av HardTop får de fleste et ok resultat med å bruke en korthåret rull, og etterstryke med en skumplastfordriver.

Espen