olavb Startet 12.Mai.2008 Del på Facebook Startet 12.Mai.2008 Jeg skulle ut i går og plutselig stoppet motoren. Det er en Yanmar 27 Hk 3GM30 F fra 1999. Har sjekket vannutskiller og dieselfilter. Dieselfilteret var rent og det var diesel i beholderen på filteret. Jeg har mistanke om at pumpen er tett. Jeg får diesel frem til pumpen, men ikke ut fra pumpen. Har prøvd med vakuum, håndpumpen virker ikke i det hele tatt. Har sett at noen nevner en sil i dieselpumpen/matepumpen, finnes det en slik sil i denne type motorer? I så fall, er det noen som vet hvordan jeg skal få renset det? Kanskje pumpen rett og slett er gåen? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Hei, det er matpumpen du mener? Dette er vanligvis en membranpumpe, den kan være gåen. En kam fra kamakselen er det oftest som driver den. Ofte sitter det en fin sil der hvor dieselen kommer inn på dieselpumpa. Sitér dette innlegget Link to post
olavb Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 OK, da får jeg vel ringe etter hjelp i morgen. Har ikke hørt at noen har skiftet slike pumper, så derfor var jeg usikker. Finner ikke en sil på sugesiden, der er det bare et hull med jenger. En sil er kanskje skrudd inn? Takk for hjelp Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Mate/fødepumpen er vel festet med 2-4 skruer? Det er enkelt å skru opp, med litt lirking, dette ordner du selv. Sitér dette innlegget Link to post
Adelaide Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Vi hadde samme problem på en litt mindre Yanmar motor i helgen, og her var det magnetventilen som ikke åpnet for diesel tilførsel slik den skulle som gjorde at ikke vi fikk start. Bryterknappen var ødelagt, så vi kortsluttet og kjente på selve åpne lukkemekanismen at den reagerte og så startet den. gjelder jo kun hvis du har magnet lukking på diesel tilførsel da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.