Jump to content

Yanmar 3GM30 F fra 1999, dieselpumpetrøbbel

olavb

Recommended Posts

Jeg skulle ut i går og plutselig stoppet motoren. Det er en Yanmar 27 Hk 3GM30 F fra 1999. Har sjekket vannutskiller og dieselfilter. Dieselfilteret var rent og det var diesel i beholderen på filteret.

Jeg har mistanke om at pumpen er tett. Jeg får diesel frem til pumpen, men ikke ut fra pumpen. Har prøvd med vakuum, håndpumpen virker ikke i det hele tatt.

Har sett at noen nevner en sil i dieselpumpen/matepumpen, finnes det en slik sil i denne type motorer? I så fall, er det noen som vet hvordan jeg skal få renset det?

Kanskje pumpen rett og slett er gåen?

• 1 måned senere...

Vi hadde samme problem på en litt mindre Yanmar motor i helgen, og her var det magnetventilen som ikke åpnet for diesel tilførsel slik den skulle som gjorde at ikke vi fikk start. Bryterknappen var ødelagt, så vi kortsluttet og kjente på selve åpne lukkemekanismen at den reagerte og så startet den.

gjelder jo kun hvis du har magnet lukking på diesel tilførsel da.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...