biozide Startet 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2008 Hva er forskjellen på 69-72 mod og 73-76 mod volvo b20, passer mariniserings settet om hverandre? Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Hei, trur ikkje der var store forskjeller på B20-motorene, utenom forsjellige forgassere, eventuelt innsprøytning. Blokka er den samme som også B18 hadde, forskjellen på B18 og B20 er kun borringen, er rimelig sikker på at slaglengden er identisk. Mener også at B20 fikk større ventiler, men er ikkje sikker der. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
biozide Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Ok, så i en katalog at det var forskjellige pakningsett til 69-72 og 73-76, men det kan jo være at de kom med forskjellig forgasser og at det er denne pakningen som gjør at det er to sett som selges!! Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 (redigert) Grunnen til at jeg lurer er at jeg har en aq130 med stromberg gassere i båten, men båten har vært under vann og motor trenger overhaling. I dag demonterte jeg en "delemotor" b20 som er helt fin, denne kommer fra en volvo et eller annet. tenkte å ta blokka og stemplene fra bilmotoren! Redigert 12.Mai.2008 av biozide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Det skal nok gå fint, kjøp pakningsett ut ifra orginalmotoren din Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
biozide Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Flott!! Da blir det honing/stempelringer og nye pakninger...får gå over ventilene mens jeg er i gang Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Kansje en ny kamaksling også gjør susen? Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
dante Svart 12.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2008 Sjekk for all del også at veivakselen er uskadet - det skal nesten ikke noe oksidering til før den spiser opp rammelager under drift og du får lavt oljetrykk - med resultat at tempen på kjølevannet er normalt - mens olja koker. Har sett dette på både b20 og b30 hvor det er lagt ned masse arbeid og motoren varer halve sesongen. Pass også på at du overfører metalldreva til kammen og ikke bruker bakelittdreva, bakelitt holder ikke i båt. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 13.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2008 Anbefalt korning på steinene til honen?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.