Exposure Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Dette er et diagnoseinstrument, og det er eregnet til å holde trykket slik at du kan lese av max trykk etter at motoren er stoppet igjen! Hvis du skruer vekk det mellomstykket i messing som knappen står på, vil manometeret følge motorens trykk. Men dette manometeret er ikke beregnet for fast montasje, kun for testing! Ok. Hensikten min med manometeret er å måle trykk ved oppstart, høyt og lavt turtall, og trykk ved varm motor, høyt og lavt turtall. Derfor hadde det vært best om måleren hadde fulgt motorens trykk. Nå må jeg holde inne knappen relativt mye og lenge for å "lufte". Men takk for tipset om mellomstykket - skal teste det! Skal få montert en fast måler på sikt. Apropo fast måler - hvordan klarer denne å fjerne trykket fortløpende når det ikke er montert returslange? Ex Sitér dette innlegget D5L Link to post
index Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Så lenge manometeret ikke har en enveisventil, slik ditt nåværende testmanometer har, vil trykket i manometeret og slangen til enhver tid være det samme som i motoren. Så om du fjerner dette mellomstykket hos deg så vil manometeret følge oljetrykket opp og ned. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Exposure Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Så lenge manometeret ikke har en enveisventil, slik ditt nåværende testmanometer har, vil trykket i manometeret og slangen til enhver tid være det samme som i motoren. Så om du fjerner dette mellomstykket hos deg så vil manometeret følge oljetrykket opp og ned. Ok. Da er jeg med. Ex. Sitér dette innlegget D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.