Jump to content

Mariner 9,9 Hk med gir på gassen


microship

Recommended Posts

Hei

 

Eg har hatt ein slik (10 hk justert til 15) sidan juni 05.

Det tek ei stund før ein blir vant med giren, dersom ein er van med gir på sida av motoren.

Greiene funkar heilt fint, og er ein stor fordel. Dette fordi ein berre treng ein hand når ein legg

til. Svært greit når ein har ungar ombord.

 

Det einaste eg er negativ til, med denne motoren, er dårleg svingradius, og at bærehandtaket er av plastikk og knekk lett. Då kan ein lett drukna motoren.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Hvis det er motormodellen "Viking", så er det en 15hk motor som er nedjustert til 10.

Dette er kjempegode motorer! Utrolig praktisk og slippe å holde to hender på motoren, en for å gire og en for å gasse. Mye lettere og raskere å legge til brygga, slipper og vrenge ryggen for å finne girspaken.

 

Genial løsning! :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hvis det er motormodellen "Viking", så er det en 15hk motor som er nedjustert til 10.

Dette er kjempegode motorer! Utrolig praktisk og slippe å holde to hender på motoren, en for å gire og en for å gasse. Mye lettere og raskere å legge til brygga, slipper og vrenge ryggen for å finne girspaken.

 

Genial løsning! :yesnod:

 

 

 

 

Jajajajajajajaj :cheers::cheers::cheers::cheers::cheers::yesnod::yesnod::yesnod::cool:

Mvh -Matros-

--------------

Medlem av gruppen: folk i båt!

Link to post
Share on other sites

Vær obs på at om det er 9.9 hk versjonen kan ikke denne trimmes til 15 hk. også 6 og 8 hk hadde dette. Alle disse motorene er basert på samme base. Like utvendig.

Ja, det er 9,9. Betyr dette at motoren er lett? En 9.9-15 HK veier jo ofte rundt 40 kg, vet du hva denne veier?

Microship

 

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Link to post
Share on other sites

Ja, det er 9,9. Betyr dette at motoren er lett? En 9.9-15 HK veier jo ofte rundt 40 kg, vet du hva denne veier?

Når det gjelder 2-takterne veier en Mercury/Mariner 10/15 Hk 34 eller 35 kg. Hva 6/8/9,9 Hk motoren veier husker jeg dessverre ikke, men det er vel noe mindre. Blokka er litt mindre med lavere slagvolum.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte den, det var en 10 HK Viking.

Gratulerer :cheers: Dette er en meget praktisk 15 hester der 10 hesteren bare har fått montert en strypeplate mellom forgasser og motorblokk (enkel å fjerne om det ikke allerede er gjort på din motor). Jeg har hatt min i 11 år og liker giret i styrekulten/gassen veldig godt.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer :cheers: Dette er en meget praktisk 15 hester der 10 hesteren bare har fått montert en strypeplate mellom forgasser og motorblokk (enkel å fjerne om det ikke allerede er gjort på din motor). .

 

Hvordan ser jeg om denne platen allerede er fjernet?

Microship

 

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Link to post
Share on other sites

Du ser om det ligger en plate mellom forgasser og blokka.Veldig tydelig hvis du åpner motordekslet og kikker på forgasseren. Den sitter helt foran på motoren.

 

Vet ikke om det er akkurat likt på din motor men det er slik på min mercury 10hk viking 2006 mod.

Redigert av C-marine (see edit history)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...